هومن کلانتری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به اقدامات پیشگیرانه ویروس کرونا و اجرای طرح غربالگری در شهرستان گتوند اشاره کرد و افزود:تعداد ۱۳۰ نفراز کارکنان مرکز بهداشت به همراهی نیروهای بسیج به صورت ۲ شیفت حتی در روزهای تعطیل با جمعیت تماس گرفته و اطلاعات آنها را ثبت کردند.

وی شناسایی موارد مشکوک بیماری کرونا، مراقبت و پیگیری این موارد و کاهش بار مراجعه به بیمارستان ها و مراکز درمانی را از اهداف طرح غربالگری بسیج ملی مبارزه با کرونا عنوان کرد.

کلانتری با بیان اینکه گتوند به عنوان نخستین شهرستان در دانشگاه علوم پزشکی دزفول و استان خوزستان طرح غربالگری را به صورت کامل اجرا کرد، افزود: مواردی که علائم بیماری در افراد وجود داشت به صورت روزانه از سوی بهورزان و مراقبان سلامت درحال پیگیری هستند که بیش از ۸۰ درصد پیگیری ها نیز انجام شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان گتوند گفت: ازابتدای بسیج ملی مبارزه با کرونا تاکنون بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر از جمعیت شهرستان گتوند درسامانه خوداظهاری ثبت نام کرده اند.

کلانتری از شهروندان خواست با ورود به سامانه غربالگری کرونا به آدرس salamat.gov.ir و پاسخ به سوالات این سامانه پرسنل شبکه بهداشت را در این طرح یاری کنند.

به گزارش ایرنا، اعمال محدودیت ها دربازارها، اماکن، جاده های ورودی و خیابان های شهرستان گتوند از روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا آغاز شد و این محدودیت ها با جدیت ادامه دارد.

عملیات ضد عفونی و گندزدایی اماکن عمومی، معابر و خیابان ها، مساجد و دیگر مناطق پرتردد شهرستان گتوند از روز های نخست شیوع ویروس کرونا به همت و همکاری نیروهای مردمی و گروه های جهادی، فرمانداری، سپاه و بسیج، شبکه بهداشت و درمان، شهرداری‌ها، بخشداری ها، دهیاری‌ها، شوراهای اسلامی شهر و روستا و دیگر ادارات و دستگاه‌های اجرایی برای مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا  انجام شد و این عملیات شبانه روز و به صورت مستمر در حال اجرا است.

 از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون نتیجه آزمایش چهار بیمار در نقاط مختلف شهرستان گتوند به کرونا مثبت اعلام شده که ۲ نفر از این افراد در بیمارستان بزرگ دزفول فوت کرده‌اند.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بارها به عموم شهروندان توصیه کرده برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، در خانه بمانند وسفرهای درون و برون شهری را بسیارمحدود کنند و در ایام تعطیلات نوروزی به پویش"در خانه بمانیم" بپیوندند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.