امیر حسین نظری پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: عمده تخلفات کشف شده توسط بازرسان این سازمان مربوط به گرانفروشی ، امتنا از عرضه و احتکار ماسک ، دستکش ، الکل و مواد ضد عفونی کننده بوده است.

وی گفت: با شیوع ویروس کرونا در استان گشت های بازرسی از داروخانه ها و مراکز عرضه کالاهای بهداشتی برای جلوگیری از وقوع هر گونه تخلف شدت گرفته است.

نظری ادامه داد: با هماهنگی های صورت گرفته به منظور نظارت و رصد توزیع و عرضه مواد ضد عفونی کننده و الکل ، بازرسان سازمان صنعت ،معدن و تجارت خوزستان در واحد های تولید کننده مواد شوینده و تولید کننده الکل مستقر شده اند.
نظری بیان کرد: به منظور کنترل و نظارت بر این اقلام کالایی و به منظور رصد و نظارت دقیق تر ، بازرسان این سازمان در پنج شرکت و کارخانه عمده تولید کننده الکل و مواد بهداشتی از جمله شرکت الکل و خمیر مایه رازی ، شرکت فناوران خرمشهر ، تعاونی شماره ۱ الکل خرمشهر ، شرکت اطلس پالیز مستقر در شهرک صنعتی شماره ۲ و شرکت صنایع بهداشتی ایران استقرار یافته اند .
وی با اشاره به مجموع بازرسی های انجام گرفته از بازار از ابتدای اسفند ماه جاری تا کنون اظهار داشت: در این مدت هشت هزار و ۴۷۱ مورد بازرسی در استان صورت گرفته است.

وی گفت: از این تعداد بازرسی ۴۲۹ پرونده تخلف به ارزش ۱۰ میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریال تشکیل شده است که ۹ پرونده مربوط به تخلف واحد های نانوایی به ارزش یک میلیارد و ۲۲۷ میلیون ریال ، ۳ پرونده تخلف مربوط به واحد های لبنیاتی به ارزش پنج میلیون و ۹۲۴ هزار ریال ، چهار پرونده مربوط به تخلف در میوه به ارزش ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال و ۳۵ پرونده تخلف مربوط به کپسول های گاز CNG به ارزش چهار میلیارد و ۲۷۹ میلیون ریال بوده است . 

نظری افزود : یک مورد پرونده کشف کالای قاچاق نیز در خصوص کنجاله سویا تشکیل شد که ارزش ریالی آن چهار میلیارد ریال بوده است .
با شیوع ویروس کرونا در استان گشت های بازرسی از کالاهای بهداشتی مورد نیاز مردم افزایش یافته تا تخلفات در این بخشبه حداقل برسد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.