عباس پورمند در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، به برشماری اقدامات انجام شده برای مقابله با بیماری کرونا در روستاهای خرمشهر پرداخت و اظهار کرد: از دو روز گذشته روند ضدعفونی کردن و شستشوی همه معابر شهری، اماکن عمومی همچون وسایل بازی و پارک‌ها، مدارس، ایستگاه‌های اتوبوس و دیگر اماکن عمومی آغاز شده و به صورت روزانه در حال انجام است.

وی افزود: بر اساس مصوبه شورای سلامت مبنی بر حفظ بهداشت عمومی در روستاها هم‌زمان با ضدعفونی کردن معابر، تمام دهیاران بخش مرکزی موظف شدند آهک پاشی جوی‌ها و لایروبی انهار را به صورت مستمر انجام دهند.

بنا به گفته بخشدار مرکزی خرمشهر شستشو و ضدعفونی کردن اماکن عمومی به صورت روزانه و لایروبی و آهک پاشی انهار هر دو روز یک بار از دو روز گذشته آغاز شده است و تا زمان گذر از مرحله بحران در هر ۳۲ روستای بخش مرکزی انجام خواهد شد.

وی همچنین به توزیع الکل و ژل ضدعفونی‌کننده در روستا نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به توزیع الکل و ژل ضدعفونی‌کننده در تمام داروخانه‌ها، روستاییان می‌توانند علاوه بر تهیه این اقلام از داروخانه‌های سطح شهر از داروخانه‌های مراکز بهداشت روستاها الکل و مواد ضدعفونی‌کننده را نیز تهیه کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، با توجه به خطر شیوع بیماری کرونا، علاوه بر آموزش شهروندان برای رعایت بهداشت فردی و پرهیز از حضور غیرضروری در اماکن پرتردد، اقداماتی برای ضدعفونی کردن شهر و روستا در کشور در حال انجام است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1372828
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.