حسین لامی‌زاده روز جمعه در حاشیه جلسه مقابله با ویروس کرونا در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا گفت: ویروس کرونا در چندین استان رؤیت شده است و مهم‌ترین مسئله در مقابله آن، بحث پیشگیری است.

وی افزود: به همین دلیل چهار کار گروه تخصصی شامل کارگروه مدارس، ترمینال‌ها و مسافرها و مسائل حاد و کارگروه نظارت و پیگیری تشکیل و اقدامات لازم در حال انجام است.

فرماندار ایذه تأکید کرد: در کارگروه تخصصی دانش‌آموزان و مدارس مقرر شده است که موارد ایمنی مانند ماسک، مایع دستشویی و الکل به صورت رایگان در اختیار دانش‌آموزان قرار بگیرد و محیط آموزشی آنها نیز به صورت منظم ضدعفونی شود تا در صورت بازگشایی مدارس مشکلی پیش نیاید.

لامی‌زاده از ویزیت و مراقبت مسافرانی‌که از استان‌های دیگر به ایذه سفر می‌کنند خبر داد و تصریح کرد: همه کسانی که از استان‌های درگیر با کرونا مانند قم به ایذه وارد می‌شوند معاینه و پایش خواهند شد و موارد مشکوک گزارش می‌شود.

وی همچنین با اشاره به تعطیلی تالارهای عروسی در ایذه تصریح کرد: تا اطلاع ثانوی برگزاری کلیه جشن‌ها، مراسم، جشنواره‌ها و گردهمایی‌ها در سطح شهرستان ممنوع است و تالارها نیز موظف شدند پیش پرداخت‌های مردم را به آنها بازگردانند.

فرماندار ایذه تأکید کرد: مراکز عرضه قلیان در شهرستان نیز پلمب شده‌اند و اگر در نقطه‌ای از شهر این مراکز هنوز فعال هستند شهروندان می‌توانند مراتب را به شبکه بهداشت و درمان و فرمانداری ایذه اطلاع دهند تا برخورد لازم با آنها صورت گیرد.

وی افزود: تعطیلی باشگاه‌ها و اماکن ورزشی عمومی و خصوصی نیز همچنان ادامه دارد زیرا این مراکز نیز از نقاط پرخطر در زمینه شیوع ویروس کرونا محسوب می‌شوند.

لامی‌زاده از لزوم ضدعفونی کردن پمپ بنزین‌ها سخن گفت و تصریح کرد: دستورات لازم به شرکت پالایش و پخش نفت ایذه داده شده است و صاحبان پمپ‌بنزین‌ها و پمپ گازها موظف شده‌اند که نازل‌های گاز و بنزین را ضدعفونی کرده و لوازم ایمنی مانند ماسک و دستکش را در اختیار اپراتورهای خود قرار دهند.

وی در پایان گفت: تاکنون هیچ نمونه مثبتی از کرونا در ایذه مشاهده نشده است، مردم اخبار را از مراجع رسمی پیگیری کرده و به شایعات فضای مجازی توجه نکنند.

نماز جمعه این هفته ایذه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا برگزار نشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.