غلامرضا شریعتی روز سه‌شنبه در حاشیه گشایش این آزمایشگاه در اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: باتوجه به اینکه با بحث ویروس کرونا روبه رو هستیم، لازم بود آزمایشگاه فوق تخصصی و ویژه‌ای در این رابطه ایجاد شود.

وی با اشاره به سیاست‌های وزارت بهداشت و اقدامات دانشگاه جندی شاپور اهواز برای مقابله و کنترل این ویروس در خوزستان، گفت: این مرکز از امروز فعالیت خود را آغاز کرده و شروع به آزمایش چند نمونه نیز کرده است.

استاندار خوزستان با بیان اینکه این آزمایشگاه مجهز به سه دستگاه Real-time PCR (ریل تایم پی سی آر)، ادامه داد:این دستگاه‌ها تقریبا می‌توانند در هر نوبت ۲۵۰ نمونه را همزمان مورد آزمایش و پایش قرار دهند.

ایجاد آزمایشگاه تخصصی تشخیص کرونا برای پاسخگویی به نیاز دیگر استان‌ها

شریعتی همچنین از راه‌اندازی یک آزمایشگاه دیگر در شهر اهواز به منظور بررسی نمونه‌های مربوط به افراد مشکوک اشاره کرد وگفت: اعلام نتیجه هر تست در مدت سه تا چهار ساعت صورت می‌گیرد و کیت تشخیص این ویروس نیز برای استان تامین شده است.

وی با بیان اینکه مردم خوزستان اطمینان داشته باشند که در سریعترین زمان ممکن این بیماری قابل تشخیص است، افزود: در این راستا اقدامات کنترلی و حفاظتی برای کسانی که ممکن است آلوده شده باشند را انجام داده‌ایم.

پیش‌بینی چند بیمارستان برای قرنطینه احتمالی افراد مشکوک

رییس شورای سلامت خوزستان ادامه داد: با توجه به بسیج همه امکانات و آماده سازی بیمارستان‌هایی که برای قرنطینه احتمالی افراد مشکوک لازم بود، اعلام می‌کنیم که زمینه برای کنترل این بیماری در خوزستان وجود دارد.

شریعتی با بیان اینکه این ویروس خصلت‌های خاص خود را دارد، افزود:لازم است تا برای کنترل آن با حوصله، برنامه‌ریزی علمی و کارشناسانه اقدام شود.

وی با بیان اینکه امیدواریم با این تمهیدات بتوانیم هرچه سریع‌تر این بیماری را کنترل کنیم، بیان کرد: جای نگرانی وجود ندارد به این خاطر که امکان تشخیص سریع این بیماری فراهم شده و علاوه بر این نیز اساتید و پزشکان متخصص خوزستان از آمادگی لازم برای مراقبت از مبتلایان و یا ناقلان این بیماری برخوردار هستند.

تاکنون هیچ موردی از ویروس کرونا در خوزستان گزارش نشده است و بیمارستان رازی اهواز به عنوان معین در نظر گرفته شده که موارد مشکوک برای بررسی به آن ارجاع می‌شود.

مدارس، مراکز آموزشی و دانشگاهی سراسر خوزستان به منظور حفظ نکات ایمنی و بهداشتی و به درخواست مردم و رفع نگرانی بهداشتی آنها، تا پایان هفته جاری تعطیل شدند.

بیماری جدید کرونا با نام «کووید-۱۹» از اوایل ماه دسامبر گذشته میلادی (دی) در استان هوبی چین شیوع یافت و تاکنون ده‌ها هزار را نفر مبتلا و جان بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ نفر را گرفته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.