به گزارش خبرنگار مهر، بیژن زنگنه پیش از ظهر امروز در آئین امضای قرارداد واحد فراورش پیش‌ساخته میدان آزادگان جنوبی افزود: حق‌الزحمه فرآورش هر بشکه نفت‌خام در واحد فرآورش ۱.۲ دلار تعیین شده است و با رقابتی شدن، این هزینه کاهش می‌یابد.

وی گفت: کارهای خوبی در استان خوزستان برای صنعت نفت انجام شده از جمله پروژه ساخت مته که کار بسیار خوبی است و در حال به نتیجه رسیدن است.

وزیر نفت با بیان اینکه پیوند صنعت و دانشگاه اتفاق افتاده و اگرچه بسیار سخت بوده، برقرار شده است، گفت: همچنین پیوند با جهاد دانشگاهی برقرار است. با پیوند دانشگاه و صنعت نفت می‌توان کارهای بزرگی در این صنعت انجام داد، چراکه نخبگان موتور محرکه هستند و نقش کارآفرین بالاتر از مدیر است.

زنگنه عنوان کرد: ساخت دکل و مته هر دو کارهای بزرگ و مهمی است که خرید آنها نیز تضمین شده است. البته قراداد مته بزرگ نیست، اما قابل توسعه است.

وی یادآور شد: با توجه به تشکیل صندوق پژوهش و نوآوری نفت، به شرکت‌های دانش بنیان که بار اول تولید خواهند کرد، کمک خواهیم کرد.

زنگنه گفت: در بخشی از تولید ۱۰ قلم کالا خوب پیش رفتیم، اما در بخشی دیگر باید بیشتر تلاش کنیم. صنعت نفت می‌تواند با تعریف پروژه و ایجاد تقاضا سردمدار و پیشرو توسعه صنعتی کشور باشد.

وی با بیان اینکه ما در مقابل تحریم مقاومت می‌کنیم و موظف هستیم برای مردم کار و اشتغال ایجاد کنیم تا سربلند باشند، اظهار کرد: به‌عنوان فردی که همه عمرش را برای اعتلای جمهوری اسلامی ایران گذاشته، آنچه می‌خواهم سربلندی و توسعه واقعی و هر روزه ایران است.

به گزارش خبرنگار مهر، دکل ۷۲ فتح دومین دکل ساخت جهاددانشگاهی است که در قالب قرارداد ساخت سه دکل بین شرکت ملی حفاری ایران و جهاددانشگاهی ساخته و تحویل داده شده است؛ پیش‌بینی می‌شود سومین دکل حفاری ساخت جهاددانشگاهی (دکل ۷۳ فتح) نیز در سال ۱۳۹۹ تحویل داده شود.

این دکل در سایت بازسازی شماره یک شرکت ملی حفاری ایران مستقر شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.