جمال عالمی نیسی چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا به نامزدهای انتخابات مجلس توصیه کرد که از تبلیغات زودتر از موعد خودداری کنند.

وی تصریح کرد: عملکرد نامزدها رصد می‌شود و در صورت تخلف به مراجع قضایی و هیات نظارت معرفی می‌شوند.

عالمی نیسی افزود: تعداد شعب اخذ رای در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شهرستان اهواز به ۴۹۰ شعبه افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: عوامل اجرایی شعب نیز بسته به میزان آرای آن شعبه تعیین می‌شود و شعبه‌هایی که بیش از ۸۰۰ رای داشته باشند تعداد عوامل اجرایی آنها از پنج نفر به هفت نفر افزایش می‌یابد تا روند اخذ رای تسهیل شود.

فرماندار اهواز با اشاره به تقسیم این شهرستان به ۳۰ منطقه اظهار داشت: آموزش نمایندگان فرمانداری و اعضای شعب و کاربران فناوری از هفته آینده آغاز می‌شود.

عالمی نیسی همچنین گفت: در هفته آینده نشستی با نامزدهای مجلس خواهیم داشت.

۲۸۰ نفر در حوزه انتخابیه اهواز، باوی ، کارون وحمیدیه داوطلب نمایندگی شدند. ۳۶ نفر از این داوطلبان انصراف داده اند. با وجود تایید صلاحیت ۹۰ درصد داوطلبان در هیات های اجرایی، اما در نهایت ۴۸ درصد از آنها در شورای نگهبان رد صلاحیت شدند. بر اساس آمار فعلی، تعداد نامزدهای این حوزه انتخابیه ۱۱۰ نفر است که تنها سه نفر از آنها زن هستند.

خوزستان دارای ۱۴ حوزه انتخابیه اصلی، ۱۳ حوزه انتخابیه فرعی و ۴۰ بخشداری مستقل است.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، دوم اسفند سال امسال برگزار خواهد شد. استان خوزستان ۱۸ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد. حوزه‌های انتخابیه آبادان و اهواز هر کدام با سه کرسی در مجلس شورای اسلامی بیشترین تعداد نمایندگان استان را دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.