به گزارش ایرنا محمد حیدری دوشنبه در جلسه رفع موانع تولید خرمشهر اظهار داشت: دولت به منظور برطرف کردن موانع تولید و پیشبرد چرخه تولید یارانه غیرمستقیم به واحدهای تولیدی اختصاص داده است و واحدهای تولیدی می‌توانند از طرح بخشودگی جرایم بیمه‌ای تامین اجتماعی و طرح معافیت‌ مالیاتی تا سقف ۵۴۰ میلیاردریال استفاده کنند.

وی  با تاکید بر پرهیز از اقدام سلیقه ای در رابطه با حل مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی افزود: واحدهای اداری ما نمی‌توانند همگام با تولید جلو بروند لذا باید اقداماتی در پیش بگیریم تا بتوانیم بر مشکلات غلبه کنیم.

حیدری گفت: مدیریت مشکلات به یک هنر مدیریتی نیاز دارد لذا جلسات باید تخصصی و با تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی پیش رود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر تبلیغ رایگان برای واحدهای تولیدی را یک راهکار برای پیشرفت آنها بیان کرد و گفت: شهرداری خرمشهر در این زمینه تعدادی تابلوی تبلیغاتی در اختیار دارد.

وی با بیان اینکه تمامی مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید باید بدون تغییر اجرایی شوند افزود: پیگیری و اجرای مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ضرورت دارد لذا مدیران دستگاه های اجرایی باید در کمترین زمان ممکن به درخواست مدیران واحد های تولیدی رسیدگی کنند.

حیدری برندسازی را یکی از مهمترین مولفه‌ها در ورود به بازارهای بین المللی و بخصوص بازار کشور همسایه عنوان کرد و گفت: در دنیای امروز برند حرف اول را می‌زند لذا در حوزه برندسازی و بازاریابی در دنیا و اقتصاد داخلی کشور باید حوزه‌های ناشناخته معرفی شوند. 

وی در ادامه گفت: در این راستا شهرداری می‌تواند همکاری لازم برای تبلیغات واحدهای تولیدی در سطح شهر را داشته باشد ضمن اینکه فرودگاه آبادان در محدوده ترمینال فرودگاه  همچنین منطقه آزاد اروند به عنوان متولی ایجاد زیرساخت با مدیریت شهرک‌های صنعتی می توانند تفکیک مسئولیت برای پیشرفت و توسعه واحدهای صنعتی و تولیدی شهرک صنعتی را انجام دهند.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند و کارون واقع است. 
این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت های مناسب نظیر حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

شهرستان خرمشهر بیش از ۴۰ واحد تولیدی و صنعتی فعال دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.