به گزارش ایرنا سیدعلی موسوی روز یکشنبه در نشست خبری مدیران استانی شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت اقتصادی و دارایی در محل اداره کل امور اقتصادی و دارایی خوزستان بیان کرد: از جمله  این پروژه‌ها تولید قطعات گچی پیش ساخته، انواع هیدروکربن‌های نفتی، مجتمع پزشکی و اداری، واحد تولید انواع پیچ و مهره جنوب غرب کشور است.

وی با بیان اینکه این پروژه‌ها ۱۴ بهمن و در سومین روز از دهه مبارک فجر به بهره‌برداری می‌رسند افزود: با بهره‌برداری از این تعداد پروژه برای سه هزار و ۶۹۲ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد اشتغال میشود.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون هفت پروژه راکد غیرفعال در منطقه آزاد اروند فعال شده که برای فعال سازی این پروژه‌ها ۲ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شد.

موسوی افزود: در این هفت پروژه که در زمینه تولید سدیم فسفات، فرآوری کنجد، آب آشامیدنی، هیدروکربن‌های نفتی و انواع روغن‌های تصفیه مجدد و تجهیزات پالایشگاهی و تولید پوشاک هستند برای ۷۱۲ نفر ایجاد اشتغال شده است.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) است که در محل تلاقی دو رودخانه اروند و کارون واقع است. 

این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت‌های مناسب نظیر حمل و نقل جادهای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.