تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان شنبه هفته آینده در هفته هجدهم رقابت‌های لیگ برتر در ورزشگاه تختی آبادان میزبان پرسپولیس تهران صدرنشین رقابت‌هاست.دیدار این ۲ تیم می‌تواند شانس تیم پیروز را برای قهرمانی یا کسب سهمیه آسیا افزایش دهد.

پرسپولیس قهرمان سه فصل اخیر لیگ در هفته قبل توانست تراکتورسازی تبریز یکی از مدعیان قهرمانی این فصل را شکست دهد و در هفته هجدهم نیز باید برای افزایش اختلاف امتیاز خود در مقابل هوادران صنعت‌نفت آبادان تیم چهارم جدول به میدان برود.

صنعت‌نفت آبادان که در این فصل توانسته است معادلات جدول را با شکست مدعیان قهرمانی و ارائه بازی‌های تماشاگر پسند خود را در جمع مدعیان قرار دهد نیاز مبرم به سه امتیاز این بازی خانگی دارد.

پرسپولیس پس از شکست دادن تراکتور این فرصت را دارد تا با پیروزی مقابل صنعت نفت آبادان فاصله خود با دیگر رقیبان را افزایش دهد ولی صنعت نفت هم این امید را دارد تا به عبور از قرمزپوشان تهرانی به رده سوم جدول صعود کند.

بازی کردن استوکس در جمع بازیکنان اصلی پرسپولیس بازگشت این تیم به آرایش ۲-۴-۴ لوزی خواهد بود و  از سوی دیگر نفت آبادان بازی کردن با تعداد نفرات بالا در خط میانی را بلد است و سرمربی کروات طلایی‌پوشان با علم بر این موضوع و آنالیز بازی پرسپولیس مقابل تراکتور در تلاش خواهد بود تا صنعت نفت را به مسیر پیروزی برگرداند.

چهره‌های برتر
مهدی ترابی و احمد نورالهی بازیکنان کلیدی ترکیب پرسپولیس هستند و طالب ریکانی و عیسی آل‌کثیر نقشی مشابه در ترکیب صنعت نفت دارند.

دوئل‌ها
تقابل عقیل کعبی و مهدی ترابی در خط دفاعی نفت و احمد نورالهی و طالب ریکانی در خط میانی و عیسی آل‌کثیر و سیدجلال حسینی در خط دفاعی پرسپولیس جالب  توجه خواهد بود.

هواداران آبادانی تنها چیزی که از بازیکنان اسکوچیچ انتظار دارند شکست دادن پرسپولیس است تا امیدشان برای کسب سهمیه آسیا بیشتر شود اما نفتی ها این‌روزها کانون حاشیه ها بودند.

جدال صنعت نفت آبادان و پرسپولیس تهران همواره دیدارهای جذابی بوده و با توجه به موقعیت ۲ تیم در جدول حساسیت این دیدار بسیار بالاست بخصوص برای صنعت نفت آبادان که هوادارانش بعد از سالها انتظار قرار گرفتن در میان تیم‌های مدعی و بالانشین جدول دارند.

پرسپولیس تهران در خط میانی با داشتن بازیکنانی مانند نورالهی و بشار رسن به یکی از تکنیکی‌ترین خطوط میانی فوتبال ایران تبدیل شده و در آن سوی میدان نیز طالب ریکانی و جعفر سلمانی توانسته‌اند زوج خطرناکی را تشکیل دهند.

صنعت نفت آبادان با هشت برد، ۶ تساوی و سه باخت و با ۳۰ امتیاز در رده چهارم جدول رده‌بندی رقابت‌های لیگ برتر قرار دارد و به دنبال کسب نهمین پیروزی این فصل خود است تا بیشتر از گذشته به صدر جدول نزدیک شود.

در آن سوی میدان نیز پرسپولیس تهران با ۱۲ برد، یک تساوی و چهار باخت با ۳۷ امتیاز در صدر جدول رده بندی قرار دارد و برای حفظ صدرنشینی راهی جز پیروزی بر صنعت‌نفت آبادان ندارد.

پرسپولیسی ها با هفت گل خورده بهترین خط دفاعی لیگ برتر را در اختیار دارد و در آن سوی میدان نیز نفتی ها با ۱۸ گل خورده یکی از متزلزل ترین خطوط دفاعی را به خود اختصاص داده اند که بر خلاف نیم فصل اول دیگر نقطه قوت این تیم به شمار نمی رود.

دراگان اسکوچیچ سرمربی این فصل صنعت نفت، توانسته طلاییترین دوران برزریل ایران را رقم بزند و حالا آبادانی ها معتقدند این مربی کروات می تواند آنها را به آرزوی دیرینه خود برساند، تقابل این مربی با پرسپولیس هیچ وقت مساوی نشده است و در هفت مصاف برابر پرسپولیس به ۲ پیروزی دست یافته و متحمل ۶ شکست شده است، هرچند که یحیی گل محمدی روزهای نخست حضور خود در پرسپولیس ایران را تجربه می‌کند.

بازیکن تیم فوتبال صنعت نفت آبادان در خصوص این دیدار به ایرنا گفت: بازی در مقابل پرسپولس برای ما اهمیت ویژه‌ای دارد و تنها پیروزی در این دیدار ما را خوشحال خواهد کرد.

عقیل کعبی افزود: پرسپولیس تیم بزرگ و پر مهره‌ای است ولی ما نیز در این فصل نشان دادیم تیم سختکوش و پرتلاشی هستیم و برای کسب سهمیه آسیا امیدهای زیادی داریم.

وی اظهار داشت: امیدواریم با حمایت هوادارانمان به سه امتیاز این بازی دست یابیم تا همچنان بین تیم‌های مدعی باقی بمانیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.