در این نمابر آمده است به دنبال گفت وگوی کوتاه خبرنگار آن خبرگزاری در تاریخ دوم بهمن در خصوص واگذاری فیش حج تمتع در سامانه تشرف سازمان حج و زیارت و همچنین تاکید بر ثبت نام در سامانه "رزرو" ، متاسفانه آن خبرگزاری اقدام به انتشار خبر و مطالبی نموده که هرگز در آن گفتگو نیامده بود. علی ای حال از آن رسانه و دیگر رسانه های عمومی کشور که طی دو روز اخیر متن ناقص و غیرواقعی را به نقل ازمدیریت حج و زیارت خوزستان انتشار داده اند اکیدا" در خواست می شود بر اساس نص صریح قانون مطبوعات در اسرع وقت نسبت به اصلاح خبر اقدام نمایند. بدیهی است چنانچه رسانه های مذکور نسبت به اصلاح اشتباه خود اقدام ننمایند حق شکایت قانونی در خصوص افراد و ناشران آن خبر محفوظ است."
در جوابیه مدیریت حج و زیارت خوزستان هیچ اشاره ای به اینکه کدام بخش از خبر یاد شده باید اصلاح شود نشده است ضمن اینکه آقای حویزاوی در تماس با خبرنگار ایرنا روی مبلغ فیش حج تمتع در بازار که بین ۴۰۰تا ۴۵۰میلیون ریال خرید و فروش می شود و خبرنگار از آن به عنوان سابقه خبر استفاده کرده ایراد گرفته و اظهار داشته چنین چیزی از جانب من عنوان نشده است و این در حالی است که این مطلب به عنوان سابقه آمده و نقل قول از وی نمی باشد.
در بخش پایانی این خبر موضوع قطع سفر عمره و اینکه سفرعمره مفرده در سال ۱۳۹۴ به دنبال تعرض ماموران سعودی به ۲ نوجوان ایرانی در فرودگاه جده و متعاقب آن حادثه منا و قطع روابط سیاسی جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی اشاره شده که آن هم به عنوان سابقه استفاده شده و ارتباطی با اصل مصاحبه خبرنگار ایرنا با مدیریت حج و زیارت خوزستان ندارد.
با این اوصاف ، ایرنا برای اثبات حسن نیت خود اقدام به حذف دو بخش خبر کرده که جزء سابقه خبر محسوب می شود گرچه حذف سابقه خبر کاری کاملا" غیرحرفه ای و تضاد آشکار به اصول روزنامه نگاری است.

توضیح ایرنا: معلوم نیست مدیریت سازمان حج و زیارت خوزستان چه چیزی را انکار کرده است. خرید و فروش فیش حج تمتع در سامانه تشرف یا قطع عمره مفرده که به واسطه تعرض پلیس فرودگاه عربستان به دو نوجوان ایرانی که مناسبات ایران و عربستان را تحت الشعاع قرار داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.