به گزارش ایرنا محمد شهباز پنجشنبه در نخستین عهدواره پیشرفت خوزستان در مجتمع طلائیه اهواز ، پرداختن به مسائل اجتماعی برای پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی را هدف اصلی شکل‌گیری این مجموعه دانست و افزود: نهضت اجتماعی جوانان خوزستان یک سال پیش ذیل قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیه‌الله شکل گرفت که بخش اجتماعی قرارگاه عهدواره پیشرفت است.
دبیر نهضت اجتماعی جوانان خوزستان به راهکار پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: جامعه با آسیب‌های اجتماعی ازجمله طلاق، اعتیاد و بیکاری درگیر است درحالی‌که ما باید یک گام عقب‌تر ریشه آن‌ها را در مسائل اجتماعی ببینیم چراکه اگر در مسائل اجتماعی فعالانه عمل کنیم نسبت به آسیب‌های اجتماعی منفعلانه عمل نمی‌کنیم.
شهباز بابیان اینکه فعالیت جدی در حوزه کسب‌وکار، بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را کنترل خواهد کرد، افزود: در مدت شش ماه که این نهضت در خوزستان با ساختار و کارکرد کاملاً مردمی فعال‌شده است ظرفیت‌های اجتماعی مردمی شناسایی و از سوی دیگر دستگاه‌های حاکمیتی مرتبط که می‌توانند به فعال‌سازی و شکوفایی این ظرفیت‌ها کمک کنند نیز شناسایی‌شده‌اند.
دبیر نهضت اجتماعی جوانان خوزستان ادامه داد: از یک‌سو ظرفیت‌های اجتماعی بسیاری بر زمین‌مانده و از سوی دیگر ظرفیت‌هایی نیز در دستگاه‌های حاکمیتی وجود دارد که جزو وظایف تعریف‌شده و مغفول مانده آن‌ها است.
شهباز در ادامه با بیان اینکه به مجموعه‌هایی نیاز داریم که کار اتصال دو بخش مردم و دولت را انجام دهند اظهار داشت: ایجاد هشت زمینه کسب‌وکار، گردشگری، نشاط و تفریح، آموزش، مطالبه گری، ورزش، سلامت و محیط‌زیست نتیجه شش ماه کار نهضت برگزاری عهدواره استانی پیشرفت بوده است.
دبیر نهضت اجتماعی جوانان خوزستان بابیان اینکه خوزستان ششمین استان کشور است که عهدواره پیشرفت را برگزار می‌کند توضیح داد: عهدواره در قالب دو قسمت اصلی اجرا می‌شود که در بخش نخست ایده‌ها و الگوهای موفق در قالب ۱۵ طرح، مشتمل بر ۱۲ طرح استانی و ۳ طرح خارج از استان ارائه می‌شوند.
شهباز افزود: در بخش دوم کارگروه‌ها ذیل سرفصل‌های هشت گانه عهدواره تشکیل و افراد با حضور الگوی موفق بخش اول و یک استاد فرهیخته و مجرب وارد کارگروه مربوطه شده و راهکارها به‌صورت عملی به بحث و تبادل‌نظر گذاشته می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.