به گزارش ایرنا  بر اساس اخطاریه روز ۲۶دی ماه جاری مدیریت بحران و با توجه به اخطاریه دوباره روز ۲۷دی ماه  هواشناسی خوزستان، این سامانه بارشی از اوایل روز شنبه تا اواسط یکشنبه(۲۸ و۲۹ دی ۹۸) رگبار و رعدوبرق، تندباد لحظه ای و بارش برف در ارتفاعات به ویژه در مناطق شمال، شمال شرق و شرق استان  و در سایر مناطق بارش پراکنده و رعدوبرق  را به همراه خواهد داشت.

در مناطق جنوبی،مرکزی و غربی استان نیز پیش بینی  وزش باد شدید و تندباد لحظه ای با احتمال گرد و خاک محلی از اوایل روز تا غروب شنبه(۲۸دی ۹۸) و همچنین ایجاد امواج همراه با رگبار و رعدوبرق شدن شمال خلیج فارس پیش بینی می شود.

ستاد بحران خوزستان ضمن اعلام تداوم آماده باش به فرمانداری‌ها و ستادهای بحران شهرستان‌ها دستور داده است که صدور هشدار، اتخاذ تمهیدات لازم واقدامات پیشگیرانه، اطلاع رسانی مستمر و ارایه توصیه‌های ایمنی به شهروندان به ویژه بیماران، روستاییان، عشایر، کشاورزان، دامداران، کودکان، مسافران، صیادان و افرادساکن در مناطق در معرض خطر، و سایر حوادث احتمالی و اتخاذ سایر تدابیر لازم برای پیشگیری یا کاهش آثار حوادث احتمالی را در دستورکار قرار دهند.

پرهیز از توقف در اطراف رودخانه‌ها، احتیاط در تردد، اقدامات پیشگیرانه برای سیلاب، تگرگ و صاعقه و اجتناب از تردد با شناورهای سبک در آب‌های جنوبی توصیه شده است.

در این اطلاعیه  به رانندگان درزمینه احتیاط لازم در تردد جاده ای و همراه داشتن تجهیزات زمستانی  تاکید شده است.

بر اساس گزارش ایرنا بر اثر بارش شدید باران در تاریخ ۲۵ آذر امسال چند شهر خوزستان از جمله اهواز دچار آبگرفتگی شدند و جمعیت هلال احمرخوزستان برای امدادرسانی به ساکنان مناطق آبگرفته پنج اردوگاه اسکان اضطراری در اهواز، آبادان و کارون راه اندازی، و به بیش از چهار هزار خانوار امدادرسانی کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.