حجت الاسلام اسماعیل اسدپور روز شنبه در آیین بزرگداشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی مهندس جانشین فرمانده الحشد الشعبی و دیگر شهدای حمله تروریستی آمریکا در مصلای امام خمینی(ره) شهرستان گتوند افزود: آمریکایی‌ها در سال ۲۰۱۱ با اندیشه حاج قاسم سلیمانی و قطعنامه سازمان ملل از عراق بیرون رفتند.

امام جمعه گتوند به تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران اشاره کرد و گفت: آمریکا یک فشار حداکثری در بعد تحریم اقتصادی و فروش نفت و هدف قرار دادن کشتی‌های تجاری علیه ما آوردند تا جلوی نفوذ منطقه‌ای ایران را بگیرند.

وی با بیان اینکه سرزمین اسلام حد و مرز نمی‌شناسد، افزود: تفکر ایران، تفکر جهانی اسلامی و اندیشه ایرانی خدامحورانه است.

حجت الاسلام اسدپور گفت: قاسم‌ها رفتند اما برکت خون این شهید از حضورش صد چندان خواهد شد.

به گزارش ایرنا، پخش سرود ملی و کلیپ شهدا، مرثیه خوانی و سینه‌زنی از جمله برنامه‌های این آیین بود.

فردا یکشنبه مراسم تشییع پیکر شهید سپهبد سلیمانی در اهواز برگزار می‌شود که تمام ادارات و مراکز آموزشی گتوند برای حضور مردم این شهرستان در مراسم تعطیل شده‌اند.

بامداد جمعه ۱۳ دی ماه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید. 

بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ صادر کرده بود.

در پی این اقدام تروریستی، حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

وزارت  امور خارجه هم با صدور بیانیه ای این اقدام تروریستی رژیم‌ آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق العاده تشکیل داد. همچنین سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.