به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمد خاکی شامگاه سه شنبه در آیینی به مناسبت گرامیداشت روز پرستار در بیمارستان شهید نیاکی ارتش در اهواز در جمع پرستاران اظهار داشت : از جمله افراد جامعه که می توانند حضرت زینب (س) را به عنوان الگو قرار دهند، پرستاران هستند اما متاسفانه در این سال ها پرستاری مانند معلمی، هنوز جایگاه مشخصی در جامعه ندارد .

وی افزود: اکنون افرادی هستند که در کارخانه صنعت را پیش می برند اما آن ها با اشیای بی روح ، بی عقل و بی احساس سروکار دارند در حالی که پرستار با تمام وجود در خدمت انسان هایی است که تشنه محبت اند.

هماهنگ کننده و ارشد عقیدتی سیاسی های ارتش در خوزستان ادامه داد: افرادی سلامتی خود را از دست داده اند و تنها پرستار است که به صورت شبانه روزی از این بیماران مراقبت می کند.

وی بیان کرد: شغل پرستاری تنها به حضور آنها در بیمارستان ها و مراقبت از بیماران نیست بلکه زنان ایثارگر و فداکاری هستند که در منزل نیز از جانبازان قطع عضو یا ضایعات نخاعی و یا بیماران حادثه دیده شبانه روز پرستاری می کنند که جایگاه آنها نیز در جامعه بسیار بالا است.

حجت الاسلام خاکی تصریح کرد:  پزشکان بیماری را تشخیص داده و دارو تجویز می کنند و جایگاه آن ها در جامعه بی بدیل است اما اگر این دارو با توجه به مهر و محبت پرستار در اختیار بیماران قرار نگیرد، به درستی مصرف نشود و بیمار از نظر روحی آماده نباشد، این دارو بی اثر است.

هماهنگ کننده و ارشد عقیدتی سیاسی های ارتش در خوزستان گفت: جانبازی که شبانه روز درد می کشد این مهر و محبت پرستار است که تسکین دهنده درد او بوده و صبر، شکیبایی و مهرورزی آن ها است که باعث دلگرمی بیماران می شود .

وی افزود: شغل پرستاری در باستان نیز که هنوز ابعاد علمی و پزشکی تا این اندازه فراگیر نشده بود، جزو مشاغل مقدس به شمار رفته و افراد آن دوران پرستار را پاکترین فرد برای مراقبت از بیماران می دانستند.

پنجم جمادی الاول مصادف با میلاد حضرت زینب (س) است. این روز در تقویم رسمی کشورمان به عنوان «روز پرستار» نامگذاری شده است. پرستاران همواره با شور و عشقی آسمانی مشغول مراقبت و رسیدگی به بیماران هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.