به گزارش ایرنا حجت الاسلام صادق مرادی چهارشنبه در نشست بررسی مشکلات منطقه حصیرآباد که در محل استانداری خوزستان برگزار شد، اظهارداشت: شرایط سکونت در این منطقه از اهواز به مشابه یک روستا است و به همین دلیل ضروری است تا شهرداری و همچنین شرکت‌های خدمات‌رسان، به شرایط فاجعه‌بار زندگی در حصیرآباد از جنبه زیست محیطی توجه بیشتری داشته باشند

رییس کل دادگستری خوزستان با اشاره به اینکه در بازدیدی که ابتدای هفته از این منطقه صورت گرفت، شاهد انباشت بسیار زیاد زباله و فاضلاب بودیم، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های خدمات رسان باید برای ساماندهی منظره این منطقه به ویژه خیابان های منتهی به تپه‌ها برنامه‌ریزی مدونی داشته باشند.

وضعیت نگران کننده ساکنین سکونتگاه‌های غیر رسمی در حصیرآباد

مرادی ادامه داد: همچنین در بخش دیگری از این بازدید شرایط نگران کننده‌ای از زندگی ۵۰ تا ۶۰ خانوار مورد بررسی قرار گرفت که هر لحظه در معرض رانش منازل خود قرار دارند.

وی افزود: در صورتی که کوه در این منطقه ریزش کند تلفات بیش از ۸۰ نفری را برای ساکنین در پی دارد و این موضوع به دیگر مشکلات استان اضافه خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان خوزستان ادامه داد: بنابر این باید روند موجود در این منطقه اصلاح و اقدامات برای جابجایی خانوارهای در معرض خطر هرچه سریعتر عملیاتی شوند.

وی  ادامه داد: پیشنهاد می‌شود اگر این افراد قرار است به شهر جدید رامین منتقل شوند، باید برای سرپرست هر کدام از خانواده ها اشتغالزایی صورت بگیرد تا با انگیزه کافی به این جابجایی تن دهند.

مرادی یادآورشد: از دستگاه‌های اجرایی مربوطه خواسته می‌شود بعد از اینکه این ساکنین جابجا شدند، سریعا نسبت به تخریب خانه‌های در معرض خطری که در آن ساکن بودند نیز اقدام شود.

منطقه حصیرآباد اهواز  نیز یکی از محله‌های قدیمی شهر اهواز است که بین محله‌های آسیه آباد و راه بند بوده و روی دامنه تپه قرار گرفته‌است. حصیر آباد از سوی دیگر بین منبع آب و صخیریه قرار دارد.

با توجه به بافت فرسوده این ۲ منطقه تاکنون زلزله و بارندگی‌ خسارت‌ زیادی به منازل آن وارد کرده است. در  بارندگی اخیر ۲ واحد مسکونی در حصیرآباد تخریب شد و پیش از این نیز در منطقه منبع آب به دلیل رانش زمین چند خانه تخریب و ۲ کودک جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.