به گزارش ایرنا مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در این آیین در حرم مطهر دعبل خزاعی شاعر اهل بیت(ع) با اشاره به تاریخچه برگزاری جشنواره شعر عربی رضوی گفت: این جشنواره از جمله برنامه ‌های جشنواره بین ‌المللی امام رضا(ع) است که امسال برای دهمین سال و با کیفیت بهتر برگزار شد و بسیاری از شاعران داخلی و خارجی از آن استقبال کردند.
محمد جوروند افزود: بیش از ۲۰۰اثر در ۲ بخش فصیح و شعبی در مهلت تعیین شده به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که توسط هیات داوران متشکل از استادان برجسته ادب عرب، مورد داوری قرار گرفته وبیش از ۸۰ شاعربه مرحله نهایی رسیدند.
وی افزود: این آثار از کشورهای ایران، عراق، لبنان، سوریه، بحرین، فلسطین و یمن  به جشنواره ارسال شده اند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه شش اثر شعبی وفصیح در مرحله نهایی برای ارایه انتخاب شدند و با اهدای لوح وتندیس از این شاعران که دربخش شعبی شاعرانی از ایران ودربخش فصیح دوشاعر از سوریه ویک شاعر از لبنان تجلیل بعمل آمد.

عدنان غزی فرماندارشهرستان شوش افزود: برگزاری جشنواره های شعر با هدف بیان اندیشه رضوی و ترویج شعر آیینی در ساختارهای فرهنگی شهرستان ها تاثیر بسزایی خواهد داشت و با تشویق شاعران و اهالی ادب همراه است.
در این جشنواره نماینده مردم شوش درمجلس،امام جمعه ،مسولان محلی،شاعران وعلاقمندبه شعر نیز حضور داشتند.

دهمین جشنواره بین ‌المللی شعر عربی رضوی از مجموعه برنامه‌ های فرهنگی هفدهمین جشنواره بین‌ المللی امام رضا (ع) است.
این جشنواره به مناسبت سالروز میلاد حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و حضرت معصومه (س) همزمان با دهه کرامت در شهرستان شوش برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.