به گزارش ایرنا بارش باران در آبادان باعث آبگرفتگی در کوی ذوالفقاری، بلوار ولایت، هسته مرکزی شهر، کارون، جمشیدآباد، فیه، امیرآباد و کوی بهار شد و سبب شد برق در کوی ذوالفقاری و برخی روستاهای این شهرستان برای ساعاتی قطع شود.
بنا به این گزارش در خرمشهر نیز آبگرفتگی مناطق کوی مولوی، کوی طالقانی، خیابان حافظ، خیام، بلوار کمربندی و منازل مسکن مهر، کوی عباره و منطقه کوت شیخ نسبت به سایر مناطق بیشتر بوده و تردد شهروندان را با مشکل رو به رو کرد.
آبگرفتگی معابر در خیابان شیرازی و هسته مرکزی شهر شادگان و برخی از روستاهای این شهرستان نیز گزارش شده است.
مدیر آبفای خرمشهر از فعالیت چهار گروه برای رفع گرفتگی فاضلاب در این شهر خبر داد و گفت: در حال حاضر ۳۲ ایستگاه پمپاژ در تاسیسات شبکه فاضلاب فعال هستند.

غلامرضا پورجلالی نبود شبکه جمع آوری آبهای سطحی از جمله باران را دلایل آب گرفتگی معابر در خرمشهر بیان کرد و گفت: شبکه فاضلاب خرمشهر برای دفع فاضلاب انسانی طراحی شده و ورود حجم زیادی از آب باران به شبکه فاضلاب در خرمشهر موجب پس زدگی فاضلاب و سوختن پمپ های ایستگاههای پمپاژ می شود.
وی اظهار داشت: متاسفانه هر ساله با کوچکترین بارندگی خسارت سنگینی به تاسیسات فاضلاب خرمشهر وارد می شود.
پورجلالی با بیان اینکه احداث شبکه جمع آوری آب باران وظیفه شهرداری است گفت: اجرای شبکه جمع آوری آب باران به عهده شرکت های آب و فاضلاب نیست و جزو وظایف شهرداری است.
وی احیاء و لایروبی انهار بزرگ شهرستان خرمشهر را از راهکارهای دفع آب باران بیان کرد و گفت: نهرهای بزرگ همچون نهر چاسبی، نهر النصر و کوت شیخ که قبل از جنگ برای دفع آب های باران از آن استفاده می شد باید بازسازی شوند و با این اقدام مشکل آب گرفتگی معابر هنگام بارندگی برطرف می شود.
هم اکنون عوامل خدمات شهری آبادان، خرمشهر در مناطق مختلف شهر در حال تخلیه آب ها از سطح معابر در محله ها هستند.
رئیس اداره هواشناسی آبادان در گفت و گو با ایرنا  اظهار داشت: مجموع بارندگی ثبت شده در این شهرستان از شنبه شب تا بامداد یکشنبه  ۱۶.۴ میلیمتر بوده است.

علی تابع الحجه ادامه داد: سامانه بارشی به صورت متناوب تا اواخر وقت فردا دوشنبه در منطقه فعال است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.