دکتر فرهاد حمزه‌لویی شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: در روز جمعه سوم آبان ماه ۳۰۳ نفر به مراکز درمانی مراجعه کردند که از این تعداد ۲۴۰ نفر به صورت سرپایی درمان و ۶۳ نفر بستری‌ شدند.

وی افزود: همچنین در روز پنجشنبه ۲ آبان ماه نیز ۲۷۸ نفر راهی بیمارستان‌ها شدند که از این تعداد ۲۰۵ نفر به صورت سرپایی درمان و۷۳ نفر بستری‌ شدند.

اداره کل هواشناسی خوزستان میزان بارندگی ۴۸ ساعت گذشته استان را در ایستگاه کشاورزی اهواز ۰.۴، دهدز ۶.۵، اهواز ۰.۲۱، گتوند ۰.۲، دزفول ۰.۰۲، ایذه پنج، مسجدسلیمان۱.۳، لالی یک، بندر ماهشهر و حسینیه اندیمشک ۰.۰۱ میلیمتر اعلام‌کرد.

در ۲۸ مهرماه نیز ۲۸۶ نفر با عارضه تنفسی به دنبال بارندگی به مراکز درمانی زیرمجموعه دانشگاه در خوزستان مراجعه‌ کردند.

در اواخر مهر پارسال ۸۶ نفر با عارضه تنفسی همزمان با نخستین بارندگی‌ پاییزی و وقوع همزمان گرد و غبار به مراکز درمانی زیرمجموعه دانشگاه‌ علوم پزشکی اهواز مراجعه‌ کردند.

در پی بارش نخستین بارش باران در آذر سال ۹۶، ۱۸۴ نفر با عارضه تنگی نفس به مراکز درمانی زیر مجموعه این دانشگاه مراجعه‌کردند.
تنگی نفس شهروندان خوزستانی همزمان با نخستین باران‌های پاییزی از سال ۱۳۹۲ آغاز شد و تا سال ۱۳۹۴ بیش از۶۰ هزارنفر به دلیل مشکلات تنفسی به مراکز درمانی مراجعه‌کردند.
در نخستین شب بارندگی پاییزی در سال ۱۳۹۵ در خوزستان کمتر از یکهزار نفر به مراکز درمانی مراجعه کردند که کاهش ۷۰ تا ۸۰ درصدی نسبت به سال های گذشته راداشت.
۱۸ گزینه به عنوان عامل این تنگی نفس در خوزستان بررسی‌ شد و چهار احتمال "مشعل‌های چاه‌های نفت، سوزاندن مزارع نیشکر، سوزاندن زباله و گرده‌های گیاهی" به عنوان عامل تنگی‌نفس معرفی شدند. دانشگاه علوم پزشکی اهواز در آخرین اعلام نظر، گرده های گیاه کونوکارپوس را به عنوان عامل اصلی این نفس‌تنگی ها معرفی‌کرد.
با توجه به تمهیدات انجام شده از جمله رعایت نکات پیشگیرانه از سوی مردم همچنین هرس درختان کونوکارپوس پیش از گل‌دهی در خوزستان، بیماران مراجعه کننده به مراکز درمانی خوزستان به دلیل عارضه تنگی نفس تا حدقابل ملاحظه‌ای کاهش‌یافت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.