احمد سبهانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مرز چذابه افزود: از اول ماه صفر تا ساعت ۲۴ شامگاه جمعه در مجموع ۳۳۶ هزار و۹۵۳ زائر اربعین حسینی از این پایانه مرزی به شهرهای مقدس عراق سفر کردند در حالی این رقم در اربعین پارسال ۲۳۷هزار نفر و در اربعین سال پیش از آن حدود ۴۰۰هزار نفر بود.

وی حذف روادید از سوی دولت عراق و بهبود زیرساخت‌های این پایانه مرزی در مقایسه با سال‌های گذشته را از دلایل مهم افزایش سفر زائران اربعین حسینی از مرز چذابه بیان کرد.

سبهانی افزود: ۲۳۰هزار زائر نیز تا ساعت۲۴ جمعه شب از طریق پایانه مرزی چذابه به مهین اسلامی بازگشته اند.

مدیرپایانه مسافری چذابه در ادامه افزود: در شبانه روز گذشته (ساعت ۲۴ پنچشنبه تا ساعت ۲۴ جمعه شب) ۳۱هزار زائر از طریق گذرگاه مرزی چذابه به کشور بازگشته اند و تعداد زائران خروجی از این پایانه تنها یک هزار و ۸۰۰ زائر بود.

سبهانی پیش بینی کرد میزان خروج زائران از پایانه مرزی چذابه در ۲ روز آینده نیز باز هم کاهش یابد و تعداد ورودی به کشور نیز روندی کاهشی نسبت به شبانه روز گذشته داشته باشد.

در همین حال تعدادی از موکب‌های مردمی در اطراف پایانه مرزی چذابه روز شنبه به کار خود پایان دادند در حالی که تعدادی از موکب‌ها ، پذیرایی از زائران ورودی به کشور را به نقطه صفر مرزی انتقال دادند تا دسترسی زائران به خدمات آنان آسان‌تر شود.

حرکت خودجوش زائران اربعین حسینی از روزهای آغازین ماه صفر به سمت های پایانه های مرزی چذابه و شلمچه شروع شد و تا روزهای اخیر همچنان ادامه داشت.

امروز شنبه ۲۷ مهر در ایران و عراق اربعین جسینی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.