به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر، نورا... اسعدی افزود: این اداره کل بنا به مصوبه شورای سلامت طرح جمع آوری سگ های ولگرد را در سطح این شهر از مدتی پیش با اجرای طرح عقیم سازی آغاز کرد.

وی بیان کرد: این اداره کل با انعقاد قراردادی از طریق بخش خصوصی، عملیات زنده گیری، پلاک گذاری، واکیسناسیون، عقیم سازی و اسکان بهداشتی سگ های ولگرد از محدوده بندر خرمشهر تا منازل سازمانی را انجام داد.

وی افزود: در این زمینه تاکنون ۹۰ قلاده سگ به صورت استاندارد و از کمک انجمن حامیان و دوستداران حیوانات از سطح منطقه جمع آوری و تمام مراحل عقیم سازی و نگهداری آنها انجام شد.

اسعدی گفت: این طرح در چند مرحله پیش بینی شده که اکنون مرحله نخست آن رو به اتمام است.

به گزارش ایرنا روز جمعه گذشته سگ های ولگرد با حمله به یک دختر بچه هفت ساله‌ در خرمشهر او را از ناحیه گردن و گوش چپ به شدت مصدوم کردند که با توجه به شدت جراحت به بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز منتقل شد و اکنون در بخش ccu این بیمارستان بستری است.

نخستین سایت زنده گیری،قرنطینه و عقیم سازی سگ های ولگرد آبان سال ۹۷ با هدف حمایت از حیوانات با اعتبار ۲ میلیارد ریال و در مساحت هزار متر مربع در آبادان راه اندازی شد.

۷۱۰۰ / ۶۰۳۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.