به گزارش ایرنا حجت الاسلام علی ابراهیمی پور در خطبه های دوم این هفته نماز جمعه آبادان بیان کرد: امروز بالندگی نظام اسلامی در بسیاری از عرصه‌ها در سطح جهانی حاصل جانفشانی و ایثار رزمندگان اسلام در هشت سال دوران پرافتخار دفاع مقدس است.

وی افزود: تجربه های دفاع مقدس درس است و شکست حصر آبادان در این دوران یک الگوست که باید از این معیار برای شکست سایر حصرهایی که علیه جمهوری اسلامی تدارک دیده شده استفاده کرد.

خطیب جمعه آبادان گفت: پیروزی عزتمندانه ملت ایران در دفاع مقدس، کانون های مقاومت در برابر ظلم و ستم استکبار را در سایر نقاط عالم امیدوار و مصمم کرد به طوری که امروز در یمن، سوریه، عراق، فلسطین و لبنان این کانون ها مقابل زورگویی های استکبار جهانی ایستاده اند.

حجت الاسلام ابراهیمی پور با بیان اینکه امنیت امروز حاکم بر کشور مرهون شهداست، بیان کرد: همه ما به شهدا مدیون هستیم و این مهم بر لزوم ترویج این فرهنگ در جامعه تاکید دارد.

وی افزود: اروپایی ها قابل اعتماد نیستند زیرا آنها برابر تحریم های آمریکا ایستادگی نکردند و از سویی با خلق گروه های وحشی داعش و طالبان کشورهای اسلامی را هدف قرار دادند.

خطیب جمعه آبادان گفت: وعده های اروپایی ها در برجام پوچ بود و نشان دادند قابل اعتماد نیستند؛ آنها برابر زیاده خواهی آمریکا سر خم کرده اند.

وی با اشاره به اقتدار موشکی ایران بیان کرد: اقتدار ایران به موشک های آن است و در امر موشکی با تکیه بر جوانان این مرز و بوم اقتدار خود را در مرزهای جغرافیایی افزایش می دهیم.

خطیب جمعه آبادان گفت: امروز ایران اسلامی در اوج قدرت از نظر فرهنگی، اجتماعی و سیاسی است و از نظر اقتصادی تمام زیرساخت ها برای موفقیت وجود دارد و باید با نگاه به درون در این راستا موفق تر از همیشه تلاش شود.

وی ادامه داد:رییس جمهوری ایران اسلامی در سخنان خود در سازمان ملل متحد با اقتدار به خواسته استکبار جهانی در مساله مذاکره مجدد درباره برجام "نه" گفت و این نشان از اقتدار ما و ترس دشمن است.

خطیب جمعه آبادان افزود: استکبار که در مقابله با ایران غیر از شکست، بهره دیگری نبرده، ۴۰ سال است ایران را با تحریم روبه رو کرده ولی در همین شرایط نیز ایران روز به روز پیشرفت کرد و کشورهای استکباری به عقب رانده شدند.
وی بیان کرد: فرهنگ مقاومت و ایستادگی ملت ایران در برابر زیاده خواهی استکار، امروز از مرزها فراتر رفته و مردم فلسطین، لبنان و یمن با تأسی از آن، در برابر دشمنان خود ایستاده اند که نمونه ای از آن را می توان در هدف قرار گرفتن پالایشگاه نفت عربستان توسط پهپادهای یمن مشاهده کرد.

حجت الاسلام ابراهیمی پور خطاب به عربستان سعودی گفت: ما پهپاد آمریکایی ها را به زمین زدیم و کشتی انگلیسی ها را متوقف کردیم حال عربستان بداند اگر ایران به این کشور حمله کرده بود به نابودی ۵۰ درصد تاسیسات نفتی آنها اکتفا نمی کرد بلکه ریشه آل سعود را از بین می برد.

۷۱۰۴/ ۶۰۳۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.