عبدالامیر خطیب زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد:این موفقیت با بررسی عملکرد هیات های سراسر کشور در سال ۹۷، از سوی فدراسیون شطرنج به دست آمد. 

وی افزود: کسب افتخارات ورزشکاران خوزستان و حضور آنها در تیم های ملی ، مباحثی چون مدال آوری در مسابقات قهرمانی کشور در رده های سنی و بخش های مختلف، حضور در لیگ برتر و سایر لیگ های کشوری، برگزاری لیگ استانی، آمار بیمه شده هر استان و جذب منابع مالی از جمله مواردی بود که در تعیین هیات های برتر نقش مهمی داشت. 

وی گفت: استان ها گیلان و تهران عنوان های اول و دوم این ارزیابی را به خود اختصاص دادند. 

احتمال حضور ۲ تیم خوزستانی در لیگ برتر

وی در خصوص رقابت های لیگ برتر شطرنج کشور گفت: فصل جدید رقابت های لیگ برتر ابتدای آذر امسال به صورت متمرکز در مازندران برگزار می شود و حضور یک تیم از خوزستان در این رقابت ها قطعی شده اما این احتمال وجود دارد که با ۲ تیم در مسابقات شرکت کنیم.

خطیب زاده همچنین به حضور یک تیم خوزستانی در رقابت های لیگ یک اشاره کرد و افزود:این رقابت ها در بندرعباس برگزار خواهد شد و استان خوزستان با یک تیم در این مسابقات حضور دارد. دنبال میزبانی این رقابت ها بودیم اما چون پارسال میزبان بودیم با این موضوع مخالفت شد.

اعزام تیم های خوزستان به مسابقات قهرمانی کشور

وی به مسابقات قهرمانی کشور در رده های سنی پایه مختلف اشاره کرد و گفت: این رقابت ها در رده سنی هشت، ۱۰ ، ۱۲ ، ۱۴ ، ۱۶ و ۱۸ سال در ۲ بخش پسران و دختران برگزار می شود که تیم های خوزستان آخر این هفته به مسابقات اعزام می شوند و امیدواریم نتایج خوبی کسب کنند؛ این مسابقات ۶ تا ۱۲ مهر به میزبانی استان های مختلف کشور برگزار خواهد شد.

رییس هیات شطرنج خوزستان در پاسخ به این پرسش که چرا میزبانی این مسابقات در یک رده سنی به خوزستان واگذار نشد بیان کرد: شرایط اقلیمی ما به گونه ای است که میزبانی مسابقات قهرمانی کشور را به ما نمی دهند و از این بابت با مشکل روبه رو هستیم.  

برگزاری مسابقات اپن کشوری در آبادان

خطیب زاده به برگزاری میزبانی مسابقات کشوری در آبادان اشاره کرد و افزود: رقابت های شطرنج کشوری (جام اروند) به صورت آزاد و تیمی، سوم تا پنجم مهر جاری به میزبانی آبادان انجام می شود.  در این مسابقات تمامی شطرنج بازان در رده های سنی مختلف می توانند حضور یابند. 

وی از فراهم بودن امکانات لازم برای میزبانی این رقابت ها در خوزستان خبر داد و گفت: امید است نمایندگان خوزستان بتوانند با استفاده از امتیاز میزبانی در این رقابت ها امتیازات بالایی را به خود اختصاص داده و رنکینگ های خوبی را به ثبت برسانند. 

۹۸۷۹ / ۶۰۳۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.