به گزارش ایرنا همزمان با شام غریبان امام حسین (ع) عاشقان سرور و سالار شهیدان در شهرستان شوش با روشن کردن شمع به نوحه سرایی و عزاداری پرداخته و در عزای مولای مظلوم خود گریستند.
در این مراسم حزن انگیز سوگواران حسینی ،شیفتگان سیدالشهداء و دلسوخته گان حسین ابن علی (ع) با روشن کردن شمع درحرم مقدس حضرت دانیال نبی (ع)،حرم دعبل خزایی (ع)وعبدالله بن علی (ع)،میدان تعزیه و گلزار شهدا در سوگ شهدای کربلا و مظلومیت اسرای عاشورا و غم غربت زینب کبری (س) عزاداری کرده و اشک ماتم ریختند.
مردم متدین اعم از زن و مرد، پیر و جوان خالصانه با برپایی دسته های عزاداری در نقاط مختلف این شهر در این شب ماتم و عزا به سوگواری پرداختند.
کودکان و نوجوانان شمع به دست ، آتش زدن خیمه ها و نمایش به اسارت بردن اهل بیت امام (ع) از جمله برنامه های شام غریبان امام حسین (ع) در شهرستان شوش بود.
عزداران در این مراسم معنوی که بصورت گسترده در اکثر مناطق شهر و روستاها برگزار شد با عقلیه بنی هاشم و پیام رسان کربلا حضرت زینب کبری (س) و قافله اسرای دشت نینوا همدردی کردند.
همچنین هیات های عزاداری در طول مسیرهای منتهی به حرم مطهر حضرت دانیال نبی (ع) وحرم مطهر دعبل خزاعی و خیابان ها به مرثیه خوانی و نوحه خوانی پرداختند .
مراسم شام غرییان امام حسین (ع)  با حضور گسترده مردم شوش تا ساعاتی از شب ادامه داشت.

۷۲۸۰/۶۰۶۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.