به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن نبوی یکشنبه شب در نشست کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش خوزستان در مسجد رضوان اهواز اظهار داشت: در حال حاضر ۲ هزار و ۶۵۰ مدرسه امین در کشور فعالیت می کنند .تعامل با مجموعه آموزش و پرورش به ما کمک کرد تا بتوانیم روز به روز بر تعداد این مدارس بیافزاییم .

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه ادامه داد: این مدارس تربیت محور بوده و خروجی معدل تربیتی دانش آموزان به مراتب بالاتر است .

وی بیان کرد: انتظار می رود آموزش و پرورش حمایت‌های خود را از این مدارس بیشتر کند چرا که مدارس امین فرهنگ دینی را بیش از گذشته به خانواده ها منتقل کرده و تاثیر تربیتی زیادی را بر خانواده ها دارند.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی گفت: آموزش و پرورش خوزستان تاکنون حمایت‌های خوبی از این مدارس داشته و میانگین معدل دانش آموزان در یکی از این مدارس در خوزستان نسبت به سایر مدارس سطح کشور بالاتر و قوی تر  است.

وی تصریح کرد: بسیاری از خانواده‌ها نیز تمایل زیادی دارند که فرزندانشان در این مدارس تحصیل کنند و بی شک با راه اندازی پردیس دانشگاه فرهنگیان می توانیم سطح آموزش را در این مدارس ارتقا دهیم تا شاهد خروجی بهتری در سال های آینده باشیم.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه گفت:مهمترین شاخصه مدارس امین توجه به آموزه های دینی در آموزش های ارائه شده به دانش آموزان است که این امر باعث ارتقای معدل تربیت دینی دانش آموزان شده است.

راه اندازی پردیس دانشگاه فرهنگیان ویژه معلمان طلاب

همچنین مهدی رفیعی سرپرست  آموزش و پرورش خوزستان گفت: باتوجه به هماهنگی  صورت گرفته با ریاست دانشگاه فرهنگیان کشور و همچنین دبیرخانه کمیته همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش ، به زودی پردیس دانشگاه فرهنگیان مخصوص معلمان طلاب در استان با هدف تربیت معلمان دینی، عربی و قرآن راه اندازی می شود.

وی افزود: کمیته همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان خوزستان تاکنون موفقیت های فراوانی در حوزه های عملکردی آموزش و پرورش به دست آورده است و این تعامل همچنان ادامه دارد .

سرپرست آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: در سال جاری پنج مرکز جدید به پردیس های دانشگاه فرهنگیان با ظرفیت جذب ۲ هزار دانشجو معلم جدید اضافه خواهد شد .

وی بیان کرد : خوزستان دارای ۲۷ مدرسه امین و بالاترین آمار در سطح کشور است که این مدارس توسط حوزه علمیه مدیریت می شوند.

۹۵۹۴/۶۰۶۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.