علی بویری روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه محموله این شناور روز گذشته با رصد و اشراف اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان(عج) و نیز هوشیاری نیروهای دریابانی کشف شد، اظهارداشت: این شناور قصد داشت از طریق مبادی غیر قانونی محوله خود به ارزش ۱۷۷ میلیارد و ۸۰۸ میلیون ریال را وارد کشور کند.

وی با اشاره به اینکه مبدا این کالاها برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس بود، گفت: در این خصوص شناور مذکور توقیف و صاحبان آن به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

رئیس کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان هندیجان  با تاکید بر مبارزه قاطعانه با اینگونه قاچاق سازمان یافته ، یادآور شد: تحقیقات تکمیلی برای دستگیری عوامل مرتبط با این محموله در جریان است و جزییات بیشتر آن در زمان دیگری اعلام خواهد شد.

۲ هزار و ۶۰۰ گوشی تلفن همراه قاچاق 

بویری همچنین در بخش دیگری از این گفت وگو، بیشترین تعداد کالاهای کشف شده در این محموله را گوشی تلفن همراه عنوان کرد و افزود: ۲ هزار و ۶۸۹ دستگاه انواع تلفن همراه و تبلت، ۸۳۰ باطری گوشی و ۵۱۰ شارژر نیز در این محموله کشف و ضبط شد.

وی ادامه داد: در جریان کشف این محموله نیز ۱۴۵ دستگاه مبدل ارز دیجیتال و ۵۸۸ دستگاه پاور ماینینگ نیز ضبط و دراختیار مراجع ذیصلاح قرار گرفت.

فرماندار شهرستان هندیجان همچنین از کشف تعداد هشت هزار قطعه انواع برف پاک کن مخصوص خودروهای خارجی در این محموله کشف شده خبر داد و افزود: علاوه بر اینها تعداد ۱۴ هزار و ۸۰ عدد انواع لامپ خودروهای خارجی در این محموله وجود دارد.

بویری خاطرنشان کرد: بر اساس بررسی ها تعداد یک هزار و ۱۳۶ دست پوشاک زنانه و ۲۸ هزار و ۸۰۰ قرص غیرمجاز نیز از این شناور متخلف ضبط شد.

بر اساس این گزارش، در سال جاری ده‌ها محمولۀ کالای قاچاق و سوخت در مناطق ساحلی و آب‌های شمال غرب خلیج فارس کشف و ضبط شده است.

استان خوزستان با ۵۰۰ کیلومتر ساحل همواره در معرض قاچاق کالا و سوخت بوده است.

برابر آمار رسمی، در یک سال اخیر روند ورود کالای قاچاق به کشور از مناطق ساحلی خوزستان به علت افزایش نرخ ارز کاهش یافته، ولی قاچاق سوخت و آبزیان دریایی افزایش یافته است.

۹۹۳۱/۶۰۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.