به گزارش ایرنا بیش از ۵۰ نفر از مالکان خودروهای اروندی روز شنبه برای چندمین بار متوالی در اعتراض به ترخیص نشدن خودروی خود در مقابل سازمان منطقه آزاد اروند تجمع کردند و خواستار ترخیص خودروهای خود شدند. 

به گفته این عده مسئولان منطقه آزاد اروند به رغم تشکیل چندین نشست برای رفع موانع ترخیص خودروهای وارده شده به منطقه آزاد تاکنون به وعده های خود عمل نکرده اند.

علی حیاوی که خود را نماینده تجمع کنندگان معرفی کرد به خبرنگار ایرنا گفت: حدود ۱۹ماه از ورود خودروهای خارجی به منطقه آزاد اروند می گذرد و به رغم اظهار شدن نهایی خروج خودرو از این منطقه تاکنون هیچ اقدامی برای ترخیص خودروها صورت نگرفته است. 
وی اظهار داشت: مالک هر خودروی وارداتی به منطقه آزاد اروند علاوه بر پرداخت ۳۰۰ میلیون ریال عوارض گمرکی به همین میزان می بایست هزینه پارکینگ پرداخت کنند.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر خودروهای مذکور بر اثر توقف طولانی مدت در پارکینگ اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر خاک می خورند و آسیب جدی دیده اند. 

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار منطقه آزاد اروند پیشتر در جلسه تجلیل از خبرنگاران گفته بود: با مکاتبات انجام شده با گمرک ایران  خودروهای دپو شده در بندر خرمشهر همچنین کالای همراه مسافر و کالای مصرفی در منطقه از هفته آینده ترخیص می شوند.

سیدعلی موسوی افزود: بر اساس صورت جلسه گمرک خرمشهر و به استناد اعلام و موافقت گمرک ایران تعداد ۷۶ دستگاه خودروی آمریکایی و ۲۵۰ دستگاه خودروی بالای ۲ هزار و ۵۰۰ سی سی دپو شده در این بندر پلاک گذاری و ترخیص می شوند.

به گزارش ایرنا مالکان خودروهای اروندی که مدت۱۹ ماه است خودروهای آنها در گمرک و بندر خرمشهر دپو شده و ترخیص نمی شوند بارها دست به تجمع زده و خواستار حل مشکل ترخیص خودروهای خود شدند.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر (جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند رود و کارون واقع است. این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت می باشد که با داشتن ظرفیتی از قبیل حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

تلاش خبرنگار ایرنا برای گفت و گو با مسئولان منطقه آزاد اروند و گمرک خرمشهر در این رابطه بی نتیجه ماند. 
۷۱۰۰/۶۰۶۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.