به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی عصر دوشنبه در نشست بررسی مسائل شهرستان اندیمشک در فرمانداری افزود:استان ما در سال ۹۸ درگیر مسائل و مشکلات فراوان از جمله سیل در مناطق مختلف و زلزله در مسجد سلیمان شد.
وی با بیان اینکه برای کنترل و مدیریت این شرایط خدمات شایانی در سطح استان صورت گرفت افزود:همه مسوولان استان برای کمک رسانی و رفع این بحران عظیم به خوبی وارد عمل شدند.
استاندار خوزستان  با اشاره به رضایتمتدی مسئولان کشوری از مدیریت استان خوزستان اظهار داشت: گام های ارزنده ای در خوزستان برداشته شده است که این مهم در سایه تلاش جهادی مدیران محقق شده است.
وی با اشاره به وضعیت خسارات ناشی از زلزله مسجد سلیمان گفت: شدت این زلزله به گونه ای نبود که این همه خسارت متحمل شویم اما به علت بافت فرسوده این منطقه،خسارات زیادی به این شهرستان وارد شد.
وی عدم رعایت مقررات نظام مهندسی را از دیگر عوامل آسیب زا در زلزله مسجدسلیمان عنوان کرد.

استاندار خوزستان از احداث ۱۲ هزار واحد مسکونی برای ساکنان این شهرستان خبر داد و گفت : برای این موضوع برنامه ریزی شده است.
وی با تشریح خدمات بخش های مختلف افزود:خدمات حوزه برق،گاز،آب،نوسازی مدارس،مخابرات و سایر حوزه ها در استان روند خوبی داشته و این تلاش ها در اندیمشک مطلوب است.
شریعتی افزود: در زمینه سرمایه گذاری بخش خصوصی هم در اندیمشک طرح های خوبی با مشارکت بخش خصوصی و دولتی از جمله فولاد و پتروشیمی تحقق یافته ضمن اینکه طرح های بزرگ دیگری در حال اجراست.
 استاندار خوزستان سد بالارود را یک موقعیت خوب برای منطقه عنوان کرد و گفت:امیدواریم این سد امسال آبگیری شود تا منطقه از مزایای آن بهره مند گردد.
وی با  تاکید بر تسریع در بندر خشک از مدیران استان خواست برای تحقق این موضوع هرچه سریعتر کمک کنند.
شریعتی این طرح را زمینه ساز تحول اقتصادی در استان دانست و گفت: مطالعات آن انجام شده و برای سایر مراحل طرح یک جلسه اختصاصی برگزار و برای تحقق این طرح مهم تلاش می شود.
نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی هم گفت: با همدلی و یک صدایی مسئولان ارشد شهرستان اندیمشک خدمات چشمگیری در ابعاد مختلف اندیمشک انجام شده است.
فریدون حسنوند بر ضرورت ایجاد امید در بین مردم تاکید کرد و گفت: امروز جامعه نیازمند امید است و مردم ما باید بدانند که مسئولان با تلاش و همدلی برای رفع مشکلات همراه هستند.
رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود:امروز تنگناهای دولت را درک می کنیم و نگاه ما فقط اعتبارات دولتی نیست زیرا اعتبارات دولتی برای مطالبات کافی نیست.
حسنوند جذب سرمایه گذار را یک فرصت برای ایجاد اشتغال و تولید دانست و گفت: جذب سرمایه گذار و حمایت از سرمایه گذار را در اولویت گذاشتیم و در این راستا طرح های قابل توجهی در شهرک های صنعتی تحقق یافته است.
وی گفت:اندیمشک با برخورداری از سدهای مختلف ، راه مناسب ، خطوط ریلی و سایر ظرفیت ها پایلوت ارزنده ای در زمینه پیشرفت است.
وی با انتقاد از وجود برخی موانع در طرح ها گفت: قدرت ریسک را از مدیران گرفته ایم که این موضوع سبب کندی برخی امور شده است.
حسنوند افزود:نکته دیگر موضوع طرح های نیروگاهی ما است که  تقاضا داریم یک کمیته تخصصی برای پروژه های بزرگ اندیمشک تشکیل شود تا موانع برداشته شوند.
نماینده اندیمشک گفت:شهرک گلخانه ما از دو سال قبل در پادگان امام رضا (ع) فعال شد اما به دلایلی بلاتکلیف ماند که خواستار پیگیری موانع هستیم. 
وی سد بالارود را یک طرح شاخص برای اندیمشک دانست و گفت:سدبالارود قرار بود ابگیری شود که با موضوع سیل اخیر مواجه شدیم .
حسنوند گفت: اهمیت این سد برای بخش کشاورزی ما از سدهای کرخه و دز بیشتر است و ۱۲ هزار هکتار از اراضی را آبی می کند .
وی ساماندهی اندیمشک و زیباسازی این شهرستان را یک ضرورت برای معرفی استان به جمعیت شناور عبوری دانست و گفت:اندیمشک ورودی و خروجی خوزستان است و خدمات دهی و زیباسازی این شهرستان ضررت دارد.
وی با تشریح خدمات مسئولین در برخی بخش ها گفت: در حوزه زیرساخت ها در همه ابعاد در شهرستان اندیمشک خدمات چشمگیری صورت گرفته است.
حسنوند با انتقاد از مغفول ماندن بخش گردشگری گفت:لازم است در زمینه گردشگری از ظرفیت های اندیمشک و سدها استفاده بهینه صورت گیرد.
وی با انتقاد از عدم توجه به داشته های گردشگری شهرستان افزود:این موضوع امروز رها شده است و برای استفاده از این ظرفیت ها در سطح استان برنامه ریزی نمی شود.

فرماندار شهرستان اندیمشک گفت :در زمینه شهر آزادی و شهرک بنوار ، چهل سال ساکنان فاقد سند بودند .
پیمان جهانگیری افزود:با تلاش فراوان به یک مرحله خوبی در بحث سند رسیدیم اما با بخشنامه های جدید باید مردم مبلغی پول واریز کنند که بضاعت و توان پرداخت این مبلغ را ندارند لذا تقاضای رسیدگی داریم.
وی گفت:در برخی کارگروهها مدیرکل ها حاضر نمی شوند و کارشناسان آنها در جلسه حضور پیدا می کنند که اغلب از جزئیات مربوط به  موضوع مطلع نیستند.
وی گفت: این عدم شرکت شخص مدیرکل سبب وقفه در برخی کارها شده است.

۷۲۸۱/۶۰۶۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.