به گزارش ایرنا علیرضا تابش روز یکشنبه در نشست شورای مدیریت بحران شهرستان مسجدسلیمان بیان کرد: بنیاد مسکن مسئولیت نوسازی ۱۸ هزار واحد مسکونی قرار گرفته در بافت فرسوده پنج نقطه کشور در سال جاری را برعهده گرفته از این رو تجربه خوبی در زمینه بازسازی واحدها داریم.

وی درخصوص بافت فرسوده شهرستان مسجدسلیمان گفت: بالغ بر یکهزار و ۲۰۰ واحد مسکونی در این شهر باید ساخته شود بخشی از آنها که در بافت فرسوده هستند باید جابجا شوند که ساز و کار این پروژه برای سازمان برنامه و بودجه کشور روشن شد.

تابش اظهار داشت: پنج هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی دیگر نیز باید تعمیر شوند که با سرعت انجام می شود زیرا مشکلی در پرداخت وام های بدون عوض و کم بهره وجود ندارد.

وی ادامه داد: در صورت تامین اعتبار ۵۰ میلیارد ریالی وزارت نفت ۵۰۰ واحد مسکونی با پیشرفت ۵۰ درصدی تکمیل می شوند و ساکنان بافت های فرسوده مسجدسلیمان به این واحدها منتقل می شوند.

تابش گفت: شرط تحقق این امر اراده قوی همه دستگاه های اجرایی و خدماتی شهرستان است، سازمان ها و شرکت هایی همچون آبفا، برق، شهرداری و نظام مهندسی نباید بین بخشی فکر کنند و باید نگاه جامعی داشته باشند.

استاندار خوزستان نیز در این نشست با تاکید بر لزوم بسیج همه دستگاه ها برای نوسازی بافت فرسوده مسجدسلیمان بیان کرد: ۱۳ هزار بافت مسکونی فرسوده مسجدسلیمان در وضعیت خطر قرار دارند که باید این واحدها نوسازی شوند.

غلامرضا شریعتی ادامه داد: بنیاد مسکن تجربه موفق جابجایی منازل بافت فرسوده گچساران را دارد، در مسجدسلیمان نیز باید از فرصت پیش آمده برای توسعه استفاده کرد.

وی گفت: چهره مسجدسلیمان نامناسب است و سال ها از عدم توسعه یافتگی رنج می برد باید همه تلاش کنیم ظرف مدت سه سال این شهر را به استانداردها نزدیک کنیم زیرا این شهر نقش مهمی در توسعه کشور داشته است.

به گفته معاون سازمان برنامه و بودجه کشور یکهزار و ۴۲۷ واحد مسکونی شهری و ۹۳ واحد مسکونی روستایی مسجدسلیمان باید بازسازی شوند.

بنابراین گزارش، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، رییس صندوق توسعه ملی، مدیرعامل بانک مسکن و رییس بنیاد برکت روز یکشنبه در سفر به مسجد سلیمان  از وضعیت مناطق زلزله زده بازدید کردند.

 زمین لرزه ای با قدرت ۵.۷ ریشتر تیرماه ۹۸ مسجدسلیمان را لرزاند که موجب خسارت گسترده به بسیاری از واحدهای مسکونی و غیرمسکونی این شهرستان شد. این زمین لرزه ۱۵۲ مصدوم و ۲ کشته داشت.

مسجد سلیمان در شمال خوزستان و در ۱۴۰ کیلومتری اهواز واقع است.

۹۸۸۷/۶۰۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.