بهروز نجاتی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد:یکی از الزام های مهم زیست محیطی برای صنایع بزرگ، انجام خوداظهاری دوره ای از خروجی های پساب، دودکش و صدای محیطی آنها است.

وی افزود: سازمان محیط زیست برای تسهیل انجام کار، این نمونه برداری ها را به آزمایشگاه های معتمد واگذار کرده و خود بر انجام این فرآیند نظارت می کند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر ادامه داد: این اداره در راستای انجام وظیفه نظارتی خود ضمن پیگیری انجام این خوداظهاری ها و نظارت مستمر بر عملکرد این آزمایشگاه ها، همزمان نمونه برداری جداگانه ای برای راستی آزمایی و صحت و سقم نتایج ارسال شده از سوی این آزمایشگاه ها انجام داده و نمونه برداری از پساب و خروجی هوا و ارسال آنها را به آزمایشگاه های ادارات دزفول و اهواز در دستور کاری خود قرار داده است.

وی گفت: امیدواریم در آینده ای نزدیک با تجهیز این اداره به آزمایشگاه، دیگر نیازی به ارسال نمونه ها به سایر شهرستان ها نداشته باشیم.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر در ادامه افزود: این نمونه برداری ها هر سه ماه یکبار و بدون اطلاع صنایع انجام شده و شامل صنایعی چون کشت و صنعت های نیشکر کارون و امام خمینی(ره)، صنایع غذایی، کشتارگاه دام، کارخانه تولید فورفورال، نئوپان، پودر ماهی، کارخانه آسفالت و سنگ شکن و بیمارستان های سطح شهر و گاهی نیز پساب ها و فاضلاب‌ شهری می شود.

۷۱۵۹ / ۶۰۳۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.