به گزارش ایرنا حمید سیلاوی روز سه شنبه در جریان بازدید از روستاهای سیل زده شاکریه و سبهانیه به خبرنگاران رسانه های گروهی گفت: مشکل همه ۵۴هزار هکتار زمین های کشاورزی این منطقه که در جریان سیلاب مهیب فروردین ماه امسال دچار آبگرفتگی شدند حل شده و آب از این زمین ها به صورت ثقلی و استفاده از پمپ های قوی خارج شده است.
وی با بیان اینکه ۲۷هزارهکتار ازاین زمین ها زیرکشت محصولات تابستانه به خصوص برنج رفته است افزود: بخش مهمی از زهکش های کشاورزی این منطقه لایروبی شده و هم اکنون مورد استفاده قرار گرفته اند.
فرماندار دشت آزادگان که به تازگی حکم انتصاب وی از سوی وزیر کشور صادر شده است افزود: در زمینه تامین آب کشاورزی ، مشکل خاصی وجود ندارد و کانال های آبیاری به هر اندازه که گنجایش داشته باشند آب در آنان هدایت و به زمین های کشاورزی انتقال می یابد.
سیلاوی با بیان اینکه بخش مهمی از اراضی کشاورزی منطقه پس از تخلیه سیلاب، درحال آماده سازی برای کشت محصولات تابستانه است افزود:
تلاش های همه مسئولان محلی و استانی برای رفع مشکلات بخش کشاورزی این منطقه بسیج شده است تا با بهره گیری کامل از ظرفیت های بخش کشاورزی و آب فراوان ، معیشت کشاورزان منطقه تامین و بخشی از خسارات از سیلاب اخیر جبران شود.
در جریان سیلاب فروردین ماه ۱۳۹۸ بیش از ۱۲۵هزار میلیارد ریال به تاسیسات زیربنایی ، منازل و بخش کشاورزی خوزستان خسارت وارد آمد.
بیشترین حجم خسارات این سیلاب مهیب که گفته می شود دوره یک هزار ساله دارد، در شهرستان دشت آزادگان به ثبت رسیده وحدود ۵۴هزار هکتار از اراضی کشاورزی این منطقه بر اثر آن دچار آبگرفتگی شد.


اولویت های ۲۶گانه مراسم اربعین
فرماندار دشت آزادگان گفت: ۲۶ اولویت کاری برای پشتیبانی از حرکت عظیم  کاروان های اربعین امسال که از این شهرستان و مرز بین المللی چذابه به کربلای معلا عزیمت می کنند تعریف شده است.
سیلاوی ادامه پروژه ۶ بانده کردن مسیر اهواز - چذابه ، تامین آب و برق ، روشنایی ، پارکینگ و ساماندهی و شناسنامه دار کردن مواکب را از مهمترین این اولویت ها بیان کرد و افزود: با بسیج کامل امکانات به استقبال اربعین حسینی خواهیم رفت.
وی گفت: طبق برنامه زمان بندی شده که در ستاد اربعین حسینی خوزستان مشخص و مصوب شده است حداقل ۱۰ روز قبل از روز اربعین ، همه پروژه های مهم رفاهی و زیرساختی در مسیر چذابه آماده می شود.
وی از افزایش ۳۰درصدی ظرفیت پارکینگ چذابه خبر داد و افزود: ۲۰ میلیارد ریال به شهرداری ابوحمیظه برای توسعه ، زیرسازی و آسفالت پارکینگ چذابه تخصیص یافته است.
فرماندار دشت آزادگان پیش بینی کرد با توجه به برداشتن ویزا برای زائران اربعین حسینی ، شمار زائران اربعین حسینی بیش از ۵۰درصد افزایش یابد.
اربعین پارسال حدود ۲۳۶هزار زائر از پایانه مرزی چذابه در ۱۱۰کیلومتری شمال غرب اهواز به نجف اشرف و کربلای معلا مشرف شدند.
۶۰۶۵/۶۰۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.