سرپرست آموزش و پرورش خوزستان گفت: با کمبود ۱۶ هزار نیروی انسانی و ۱۰ هزار کلاس درس در خوزستان مواجه هستیم که برای مرتفع شدن آن نیازمند نگاه ملی هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، مهدی رفیعی دهکردی پیش‌ازظهر امروز پنجشنبه ۳ مردادماه، در بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز که با حضور سیدجوادحسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش، رخشانی‌مهر معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس، استاندار خوزستان، نماینده ولی فقیه در استان و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد، اظهار کرد: مسیر موفقیت یک جامعه و یک کشور از دانایی و دانش نشات می گیرد و بدون شک گذرگاه این دانایی مدارس است.

وی افزود: استان خوزستان با دارا بودن یک میلیون و ۹۰۰ هزار دانش آموز، تنها ۵۷ هزاد و ۹ نفر نیرو دارد.

سرپرست آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: جمع مدارس استان ۱۱ هزار و ۵۵۴ مدرسه است و آمار کلاس‌های ما ۵۰ هزار و ۶۴۰ کلاس درس است و تراکم دانش آموزان در ۳ دوره تحصیلی شهری و روستایی ۲۳/۷ درصد است. 

رفیعی دهکردی با اشاره به اینکه خوزستان با کمبود ۱۶ هزار معلم مواجه است، تصریح کرد: بخشی از این کمبود با اضافه کاری و جذب نیروی حق التدریسی حل شده اما کافی نیست.

وی با اشاره به اینکه با کمبود ۱۰ هزار کلاس درس در خوزستان روبرو هستیم، تاکید کرد: چالش کمبود فضای استاندارد و نیروی انسانی تنها به دست وزارت آموزش و پرورش حل نمی شود و یک موضوع ملی است.

سرپرست آموزش و پرورش استان خوزستان پیشنهاد کرد: ستاد معین آموزش و پرورش خوزستان با حضور وزرا و نمایندگان در تهران تشکیل شود چرا که اگر استان های معین به مدت ۵ تا ۱۰ سال در استان فعال شوند، مشکلات کمتر خواهد شد.

وی ادامه داد: سند تحول بنیادین محور کار را بر مدارس قرار دهد که بتواند مشکلات را مرتفع  کند که در این راه باید آموزش نیروی انسانی جدی گرفته شود.

IMG-20190725-WA0017

IMG-20190725-WA0019

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.