مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان از آغاز عملیات اجرایی احداث 6 پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در استان خبر داد.
به گزارش ایسنا - منطقه خوزستان، دکتر علی خدادادی در آیین کلنگ‌زنی پایگاه امداد و نجات جاده‌ای بین شهری شهید دستیاری امیدیه در محور امیدیه - دیلم اظهار کرد: پایگا‌ه‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر در کنار پایگاه‌های اورژانس و پلیس راه لازم و ملزوم و مکمل یکدیگر در نجات جان مسافران و رسیدگی به حوادث جاده‌ای هستند. خوشبختانه این مسئله با احداث این پایگاه در این مکان پیش‌بینی شده است. 
وی افزود: پایگاه‌های هلال احمر علاوه بر ارائه خدمات امدادی، مرکز خدمات بشردوستانه به مناطق محروم اطراف این پایگاه‌ها هستند که می تواند نقطه امیدی برای جوانان و داوطلبان هلال احمر باشد تا بتوانند در مسیر محرومیت‌زدایی و توانمندسازی اقشار آسیب‌پذیر منطقه اقدام کنند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان تصریح کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده و حمایت استاندار خوزستان جهت تامین اعتبار لازم برای احداث پایگاه‌های امداد و نجات بین شهری در استان، عملیات اجرایی احداث 6 پایگاه امداد و نجات جاده‌ای آغاز شده است.
خدادادی گفت: امیدواریم با حمایت شورای برنامه‌ریزی و فرماندار امیدیه بتوانیم هر چه سریعتر این پایگاه را در این منطقه پرخطر احداث کنیم. ان شاءالله احداث و راه‌اندازی این پایگاه زمینه‌ساز کاهش مخاطرات و حوادث جاده‌ای باشد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان افزود: این پایگاه شامل بخش‌های ویژه برای عملیات‌های امداد جاده‌ای، محلی برای اسکان اضطراری مسافران در راه مانده و پد مخصوص فرود بالگرد برای ارائه خدمات امداد هوایی به ویژه در ایام نوروز است.
خدادادی بیان کرد: اعتبار لازم در این زمینه به مبلغ 330 میلیون تومان در سال 97 تامین شده و پیمانکار از فردا کار را آغاز می‌کند. 552 میلیون اعتبار مورد نیاز باقیمانده در سال 98 نیز توسط شورای برنامه‌ریزی امیدیه تصویب شده است.
وی تصریح کرد: همچنین احداث و راه‌اندازی 6 پایگاه امداد و نجات بین شهری از سال قبل در دستور کار هلال احمر خوزستان قرار گرفته است که ساخت این پایگاه‌ها در شهرستان‌های شوش، باوی، مسجدسلیمان، دشت آزادگان و امیدیه آغاز شده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان ادامه داد: در روزهای آینده، کلنگ احداث و راه‌اندازی پایگاه امداد و نجات گلگیر در محور مسجدسلیمان ـ هفتکل نیز زده خواهد شد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.