آیین گشایش کتابخانه عمومی ابن سکیت و دومین دفتر تسهیلگری در منطقه ملاشیه اهواز با حضور استاندار خوزستان و مدیرکل اجتماعی و فرهنگی و جمعی از مسئولین استانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، پیش از ظهر امروز ، یکشنبه ۳۰ تیرماه آیین افتتاح کتابخانه عمومی ابن سِکیت و دومین دفتر تسهیلگری و توسعه محلی در منطقه ملاشیه شهرستان اهواز برگزار شد.

ملاشیه تنها منطقه ای در کشور با دو دفتر تسهیل گری/ توسعه فرهنگی موجب توسعه کشور می شود

غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان در این مراسم اظهار کرد: منطقه ملاشیه در طرح جامع جدید اهواز، به شهر اهواز ملحق شده است.

وی افزود: در این منطقه حدود ۵۰ هزار نفر جمعیت زندگی می کنند و وظیفه ما است که خدمات را به عدالت توزیع کنیم.

شریعتی با اشاره به اینکه توسعه در یک منطقه باید پایدار و همه جانبه باشد، تصریح کرد: باید علاوه بر افتتاح کتابخانه ترمیم و تجهیز مدارس نیز مد نظر قرار بگیرد که البته در حال انجام است.

استاندار خوزستان ادامه داد: در حوزه ورزش نیز سپاه پاسداران و بنیاد برکت در حال احداث استخر و ۲ سالن ورزشی مخصوص آقایان و بانوان در منطقه ملاشیه هستند.

شریعتی با اشاره یه اینکه ملاشیه تنها منطقه در کشور است که دو دفتر تسهیل گری دارد، خاطرنشان کرد: این دفاتر با هدف رشد همه جانبه در منطقه و به دست خود مردم اداره می شوند.

وی با اشاره به اینکه کانون پرورش فکری و سازمان فنی و حرفه ای نیز در این منطقه مشغول ارائه خدمات است، عنوان کرد: در حوزه معیشت نیز  تکمیل بازارچه نیمه کاره منطقه ملاشیه در دستور کار قرار گرفت.

استاندار خوزستان تاکید کرد: شهرداری باید مسیر این مجموعه های فرهنگی را به منظور تکمیل زیرساخت ها و تسهیل در رفت و آمد، آماده کند تا مردم بتوانند از آن استفاده کنند.

وی با بیان این نکته که تلاش می کنیم که عدالت محورانه در مسیر توسعه حرکت کنیم، بیان کرد: توسعه فرهنگی شرط اصلی توسعه یک منطقه و کشور است امیدواریم پیشرفت در منطقه ملاشیه بیش از پیش رخ دهد.

شریعتی در خصوص نامگذاری این کتابخانه گفت: این کتابخانه به نام ابن سِکیت که مایه فخر تشیع و از بزرگان عرب است نامگذاری شده که کار بسیار نیکویی است؛ تقید و تعهد به خاندان عصمت و طهارت مایه برکت و بزرگی این بزرگوار شده است.

استاندار خوزستان اشاره کرد: امیدواریم خداوند ما را در ارائه خدمات به سایر مناطق نیز کمک کند.

وی تاکید کرد: ۲ سال پیش به مردم قول دادیم که فرهنگسرای نیمه کاره عین  را تکمیل کنیم و ۲ بار نیز تامین اعتبار شده است، ولی متاسفانه راه و شهرسازی هنوز پیمانکاری برای این کار انتخاب نکرده است.

شریعتی بر تجهیز مخزن های کتابخانه مطابق با کتاب های متناسب با فرهنگ و سنن و آداب این منطقه به زبان های فارسی و عربی، تاکید کرد و گفت: برای افزایش علم و دانش و آگاهی مردم به توسعه فرهنگی و آموزشی این گونه مناطق همت بگمارید.

WhatsApp Image 2019-07-21 at 12.04.58 AM

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.