فرماندار بهبهان گفت: کلیه مناطق درگیر آتش در جنگل‌های بهبهان مهار شد اما بالگردها برای اطفاء آتش در بخشی از استان کهگیلویه و بویر احمد هنوز به مقصد نرسیده اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، محمد حری پیش از ظهر امروز در گفت وگو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: آتش در همه مناطق درگیر در بهبهان مهار شده ولی به دلیل تراکم پوشش گیاهی، مراتع مستعد شعله‌ور شدن آتش هستند.

وی افزود: تیم های اطفاء حریق بصورت میدانی و با استفاده از پهباد در حال بررسی مناطق مهار شده برای جلوگیری از شعله ور شدن آتش هستند.

حری با اشاره به اینکه همه مردم و دستگاه های مرتبط برای کمک به خاموش کردن آتش پای کار آمدند، تصریح کرد: همه مردم، سازمان های مردم نهاد، هلال احمر، بسیج ، سپاه دستگاه های دولتی، منابع طبیعی و محیط زیست، شهرداری ها، پالایشگاه بید بلند و کارخانه سیمان تمامی شب گذشته تا صبح امروز با همه امکانات خود برای اطفا حریق تلاش کردند.

فرماندار بهبهان خاطرنشان کرد: در حال حاضر در بخش بالای تنگه تکاب در محدوده استان کهگیلویه و بویراحمد آتش در حال اطفاء است و با همه امکانات به کمک آنها رفته‌ایم تا بخش باقیمانده از منطقه درگیر آتش هر چه سریع‌تر مهار شود و آتش به نقاط دیگر سرایت نکند.

حری افزود: علیرغم اینکه اعلام کردند بالگردهای آبپاش در راه هستند، اما هنوز به منطقه مورد نظر نرسیده اند و امیدواریم هر چه سریعتر برای مهار آتش به محل برسند.

وی در خصوص میزان خسارت ناشی از این آتش سوزی عنوان کرد: به لطف خدا صدمات و تلفات جانی نداشته‌ایم، اما بخشی از مراتع منابع طبیعی و جنگل‌های بلوط دچار آسیب شدند؛ همچنین در قسمت تنگه تکاب آتش به بخشی از باغات سرایت کرد که سریعا مهار شد تا به روستای نزدیک آن منطقه سرایت نکند.

فرماندار بهبهان در خصوص علت این آتش سوزی گفت: محتمل است که همزمان با وقوع رعد و برق این آتش‌سوزی رخ داده است.

لازم به ذکر است، شامگاه پنجشنبه ۱۷ خردادماه مناطق جنگلی بهبهان دچار آتش سوزی گسترده شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.