ناصر حسین پور روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: زمین های کشاورزی شهرستان کارون مستعد کاشت هرگونه محصول سبزی و صیفی جات ، گیاهان دارویی ، گندم ، جو ، شلتوک و ... هستند که روستاییان به دلیل کشت آسان و فروش تضمینی محصولات جو و گندم از کشت محصولات دیگر کمتر استقبال می کنند.
وی ادامه داد:کشاورزان این منطقه به دلیل خویش فرمایی از فرآوری سایر محصولات کشاورزی آگاهی ندارند که همین عامل باعث کاهش تنوع در محصولات زراعی این منطقه نسبت به شهرستان های دیگر استان شده است.
وی با اشاره به کشت گیاه گلرنگ گفت: در شهرستان کارون حدود 30هکتار گیاه گلرنگ ' زعفران کاذب ' کشت می شود ؛ گلرنگ گیاهی با برگ هایی پهن و دندانه دار و بدون دمبرگ است که در اواخر زمستان کشت و در بهار برداشت می شود.
رییس جهاد کشاورزی شهرستان کارون بیان کرد: این شهرستان 50 هکتار باغ انگور داشته که برای دومین سال با آغاز فصل تابستان جشنواره برداشت انگور برگزار خواهد شد.
حسین پور گفت: برداشت انواع انگور سلطانی، عسکری، یاقوتی و غیره از تاکستان های شهرستان کارون نشان از آغاز جنب و جوش و کار و فعالیت در آغاز فصل گرما است.
وی برداشت میوه از درختان توت را در سطح شهرستان کارون موردی بیان کرد و گفت: روستاهای این منطقه به دلیل همجواری با رودخانه کارون از آب و هوای مناسبی برای پرورش درخت میوه توت برخوردارند که بسیاری از روستاییان در محدوده منازل مسکونی خود تعدادی ازاین نوع درخت میوه را کاشته ، و زمان برداشت محصول در فصل بهار به بازار عرضه می کنند.
به گزارش ایرنا شهرستان کارون در جنوب مرکز استان خوزستان به مرکزیت کوت عبدا... شامل دهستان های کوت عبدا...، استیشن، خزامی، درویشیه(چمران)، شریعتی‌یک، کوت نواصر، کوی منتظری، گاومیش آباد، گندمکار و هادی‌آباد است.
7165/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.