به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، قرار است این بسته های غذایی با توجه به بازدید نماینده دفتر برنامه جهانی غذا سازمان ملل متحد از مناطق سیل زده خوزستان و برآورد انجام شده از سوی این تیم ارزیاب در مناطق سیل زده حمیدیه و دشت آزادگان، بین 50 هزار نفر از سیل زدگان استان خوزستان توزیع شود.
براساس این گزارش، ارزش این 12 هزار بسته های غذایی 600 هزار دلار آمریکا اعلام شده و قرار است این بسته ها در روزهای آینده برای توزیع در اردوگاه های اسکان اضطراری، تحویل هلال احمر خوزستان شود.
بنابراین گزارش، این بسته های غذایی که در یک کارتن استاندارد منقش به نشان WFP (برنامه جهانی غذا و RCS (جمعیت هلال احمر) بسته بندی شده اند شامل یک کیسه برنج 10 کیلویی، هشت عدد کنسرو لوبیا چیتی، 13عدد کنسرو تن ماهی، سه بسته عدس سبز، سه بسته لوبیا چیتی، سه بسته قند کله شکسته شده، سه بطری روغن مایع خوراکی، سه بسته شکر سفید، یک بسته چای خشک و یک بسته نمک تصفیه شده خوراکی است.
در آیین تحویل رسمی این بسته های غذایی برنامه جهانی غذا برای مناطق سیل زده خوزستان نگار گرامی نماینده برنامه جهانی غذا در ایران و مرتض سلیمی رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر حضور داشتند.
به گزارش ایرنا، در سال 1961 سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (FAO) و مجمع عمومی سازمان ملل متحد قطع نامه مشترکی برای تاسیس برنامه جهانی غذا تصویب شد که در سال 1962 همزمان با وقوع زلزله بونین زهرا در ایران توفان مهیب تایلند، کشور تازه استقلال یافته الجزایر پذیرای پنج میلیون پناهجو شد که نیاز فوری به کمک غذایی داشتند تهیه و توزیع آن به برنامه جهانی غذا محول شد.
مقر اصلی این سازمان از زمان تاسیس آن در سال 1963 در شهر رم ایتالیا واقع است که با گرسنگی در کشورهای توسعه نیافته و کم درامد، قربانیان بلایای طبیعی، پناهجویان ، آوارگان و گرسنگان مبارزه می کند.
برنامه جهانی غذا هر ساله به طور میانگین به 80 میلیون نفر در 80 کشور جهان امدادرسانی غذایی انجام می دهد.
اجتمام*7029*9105/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.