یکی از این کارگران که خواست نامش در خبر ذکر نشود به خبرنگار ایرنا گفت: کارگران فضای سبز شهرداری کوت عبدالله از بهمن ماه سال قبل حقوق خود را دریافت نکرده اند و پس از چند بار اعتراض کارگران تنها به بخشی از آنها حقوق بهمن ماه پرداخت شد.
وی اظهار داشت: باوجود گرمای هوا و قرار داشتن در آستانه ماه رمضان باید برای پرداخت حقوق خود زحمت های بسیاری را متحمل شویم تاکنون هیچ جواب قانع کننده ای نیز از سوی مسئولان نشنیدیم.
وی در پاسخ به سخنان شهرداری کوت عبدالله مبنی بر تحریک این کارگران توسط برخی افراد افزود: تنها خواسته کارگران پرداخت حقوق در مقابل انجام کار است، نگرانی ما از عدم پرداخت حقوق در شرایط اقتصادی سخت فعلی است.
به گفته این کارگر شهرداری کوت عبدالله حدود 250 نفر از کارگران در 2 ماه گذشته حقوق دریافت نکرده اند ضمن آنکه تعدادی از این کارگران از شهریور سال گذشته تاکنون حقوق طلب دارند.
شهردار کوت عبدالله چندی پیش در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه حقوق بهمن ماه این کارگران پرداخت شده است افزود: این کارگران حقوق اسفندماه و فرودین ماه را طلب دارند.، شهرداری کوت عبدالله مشکلات مالی بسیاری دارد و به محض تامین اعتبارات مالی این معوقات پرداخت می شوند.
نواب حاجیان سعیدی ادامه داد: در هیچ شهری از کشور کارگران برای حقوق معوق یک‌ ماه خود تجمع نمی کنند و دلیل تجمع کارگران شهرداری کوت عبدالله برخی فشارهای افراد پشت پرده است.
وی ادامه داد: برخی برای استخدام نیروهای خدماتی به شهرداری فشار وارد می کنند و وقتی با مقاومت مواجه می شوند زمینه اینگونه تجمعات را فراهم می کنند.
به گفته وی این شهرداری تا سال 93 با 250 نیرو اداره می شد اما درحال حاضر تعداد نیروهای شهرداری به 850 نفر رسیده که بیش از ظرفیت است.
کارگران فضای سبز شهرداری کوت عبدالله نهم اردیبهشت ماه امسال نیز برای پرداخت حقوق خود مقابل استانداری تجمع کرده بودند.
کوت عبدالله مرکز شهرستان کارون شهر جدیدی است که در زمستان سال 91 با ایجاد شهرستان کارون از شهرستان اهواز جدا شد و به عنوان مرکز این شهرستان قرار گرفت که از ادغام مناطق کوت عبدالله، استیشن، خزامی، درویشیه، شریعتی‌یک، کوت نواصر، کوی منتظری، گاومیش آباد، گندمکار و هادی‌آباد ایجاد شده است.
9887/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.