به گزارش ایرنا محمد حیدری روز دوشنبه در جریان دیدار با دانش آموزان و معلمان مدرسه بیدلی دزفول، آگاهی و معرفت را نتیجه آموزه‌ های معلمان دانست و گفت: این آگاهی ها ما را از ناهنجاری‌ ها و بی قانونی ‌ها دور و به دنیای کمالات معنوی هدایت می کنند.
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول افزود: معلم با اندیشه و علم در مسیر مبارزه با جهل گام برمی دارد و به عنوان فرمانده ای آگاه و بابصیرت ما را از گمراهی نجات می دهد لذا شایسته احترام و تکریم است.
وی با اشاره به اینکه جایگاه معلم در نظام جمهوری اسلامی رفیع و ستودنی است، اظهار داشت: مدیران لایق و خداترس، دست پرورده معلمانی کوشا و اخلاق مدار هستند.
حیدری با بیان اینکه همه اجزای اجتماع به آگاهی بخشی های دینی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی معلم نیاز دارند، افزود: معلم در خارج از مدرسه نیز می تواند خط مشی های اجتماعی برای دانش آموزان تعیین کند البته ممکن است در مسیر تربیت مشکلاتی نیز وجود داشته باشد ولی این مشکلات به هیچ وجه به جایگاه معلم در جامعه لطمه نخواهند زد.
وی با بیان اینکه سند ۲۰۳۰ توسط کشورهای غربی برای وابسته کردن نظام های آموزشی دیگر کشورها است، گفت: این سند عمق تربیتی نوجوانان را هدف قرار داده چرا که آموزش برای آنها مهم است.
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول افزود: با توجه به هدف دشمن، ما نیز باید به بنیان‌ های تربیتی و اعتقادی نسل های خود بویژه در گام دوم انقلاب توجه ویژه داشته باشیم.
وی اخلاص در عمل، عدالت در بین دانش آموزان و شکیبایی را از ویژگی های معلمان دانست و اظهار داشت: خط مقدم نفوذ و ورود دشمن به کشور ما حوزه آموزش و معلمان است.
حیدری افزود: آمریکایی ‌ها، صهیونیست‌ ها و معاندین نظام در سال های اخیر خدعه های زیادی در زمینه تهاجم فرهنگی برای تربیت نوجوانان ما‌ طراحی کرده اند که با وجود معلمان متدین و با بصیرت تمام نقشه های آنها شکست خورد و اجازه سوء استفاده به دشمن داده نشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تقدیر از اقدامات خیران مدرسه ساز دزفول گفت: با تعاملی که در مدیریت آموزشی شهرستان دزفول وجود دارد و با بهره مندی از معلمان صبور، انقلابی و اخلاق مدار، این شهرستان در تربیت نسلی با دانش، انقلابی‌، با بصیرت و موفق سربلند بوده است.
7278/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.