موسی ممبینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:در این راستا با کمک نیروهای مردمی و جهادی رامهرمز ، 80کیلومتر سیل بند با استفاده از 24دستگاه ماشین آلات در مناطق درگیر سیلاب با هدف پیشگیری از خسارت به مردم در مناطق روستایی شادگان و کارون احداث شده است.
وی گفت: هم اکنون 800نفر از جوانان رامهرمزی دوشادوش نیروهای جهادی از سایر نقاط کشور مشغول خدمت رسانی به مردم سیل زده این 2 شهرستان هستند.
فرماندار رامهرمز در ادامه افزود:400نفر از ساکنان مناطق سیل زده کارون و شادگان نیز در شهر رامهرمز ساکن شده و هم اکنون میهمان مردم شریف منطقه هستند ضمن آنکه بیش از یک هزار راس دام در مناطق سیل زده به این شهرستان انتقال یافتند.
فرماندار رامهرمز از اعزام گروه های درمانی و بهداشتی از این شهرستان به منظور ارائه خدمت به ساکنان سیل زده در مناطق روستایی کارون و شادگان خبر داد و افزود: این گروه ها همچنان مشغول خدمت رسانی در مناطق در معرض سیلاب هستند.
ممبینی افزود: یاری رسانی به مردم سیل زده شادگان و باوی تا هر زمان که نیاز باشد ادامه خواهد یافت.
رامهرمز در 100کیلومتری شرق اهواز واقع شده و خوشبختانه در جریان سیلاب مهیب اخیر به دلیل دوری از رودخانه های کرخه ، دز و کارون از آسیب سیل مصون بوده است.
بروز سیلاب بی سابقه ناشی از طغیان رودخانه های کرخه ، دز و کارون ، 12شهرستان خوزستان را با جمعیتی بالغ بر 400هزار نفر درگیر کرده است.
در جریان این سیلاب که از روزهای آغازین فروردین ماه شروع شده و هم اکنون بسیاری از مناطق درگیر آن هستند بیش از 160هزار هکتار از اراضی کشاورزی و آماده برداشت دچار آبگرفتگی شدند.
بر اساس اعلام سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ، سیلاب سبب کاهش 750هزار تنی تولید گندم شده و پیش بینی شده از مجموع 2 میلیون تولید گندم که قبل از سیلاب برآورد شده بود تنها یک میلیون و 250هزار تن برداشت شود.
هم اکنون خروجی و ورودی سدهای کرخه ، دز و گتوند روند کاهشی به خود گرفته و در برخی مناطق همچون سوسنگرد در 50کیلومتری شمال غرب اهواز ، سطح آب رودخانه کرخه که از مرکز این شهر عبور می کند تا 2 متر پایین آمده است.
6065/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.