خروجی آب سد کرخه در روز دوشنبه دوم اردیبهشت ماه به یک هزار و 306 متر مکعب بر ثانیه و ورودی آب به سد یک هزار و 436 متر مکعب بر ثانیه رسیده است.
عزیز ساعدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:حجم سیلاب در 10 روستای این شهرستان که مشکل حاد دارند کاهش یافته و کار پاکسازی خانه ها از رسوب و لجن از 3 روستای 'هوفل غربی' ، 'سیدحمد' و 'بنده' با کمک و همیاری نیروهای جهادی و ساکنان بومی شروع شده است.
وی گفت: کار آهک پاشی در این سه روستا به منظور جلوگیری از شیوع بیماری های احتمالی نیز آغاز شده و وضعیت این روستاها به سرعت به سمت عادی شدن پیش می رود.
سرپرست فرمانداری دشت آزادگان در ادامه با اشاره به اینکه هشت روستای بخش مرکزی و 2 روستای بخش بستان در جریان سیلاب اخیر دچار آبگرفتگی شده اند ابراز امیدواری کرد با بسیج امکانات مردمی و همکاری ساکنان بومی ، این روستاها تاهفته نخست ماه مبارک رمضان به وضعیت عادی برگردند.
وی گفت: ارتباط زمینی 2 روستای سیل زده هوفل غربی و سیدحمد با مرکز دشت آزادگان برقرار شده و تلاش می شود ارتباط زمینی سایر روستاهای بحران زده با سوسنگرد برقرار و زمینه برای شروع بازسازی این روستاها فراهم شود.
ساعدی در ادامه با بیان اینکه شهر سوسنگرد مرکز شهرستان دشت آزادگان هم اکنون از خطر سیلاب خارج شده است افزود: هر چند معضل بالا آمدن فاضلاب در شهر سوسنگرد وجود دارد ولی چندان حاد نیست.
طغیان رودخانه های کرخه ، دز و کارون در فروردین امسال ، سبب آبگرفتگی و در معرض سیلاب قرار گرفتن هفت شهر و بیش از 270 روستای استان خوزستان شده است.
به گفته وزیر کشور ، سیلاب 400هزار نفر از جمعیت خوزستان را درگیر خود کرده است.
پیش تر استاندار خوزستان از ساکنان شهرهای حمیدیه ، سوسنگرد ، کوت سیدنعیم ، ابوحمیظه ، الهایی ، بستان و رفیع خواسته بود برای پیشگیری از خطرات و خسارات ناشی از سیلاب ، این شهرها را تخلیه و به مناطق امن یا اردوگاه های اسکان اضطراری بروند.
با وجود هشدارهای استاندار خوزستان و مدیریت بحران استان ،اکثریت از مردم ساکن در این شهرها ترجیح دادند در خانه و کاشانه خود بمانند و تنها تعداد کمی از کودکان ، زنان و سالمندان این شهرها به اردوگاه های اسکان موقت انتقال یافتند.
بر اساس اعلام جهادکشاورزی خوزستان ، از مجموع 62هزار هکتار از اراضی کشاورزی دشت آزادگان ، حدود 44هزار هکتار آن بر اثر سیلاب مهیب و ویرانگر اخیر دچار آبگرفتگی شدند و عملا' از بین رفتند.
/6002/6065
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.