محمدحسن پورنعمت روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این آمار برآورد اولیه است و احتمال افزایش آن وجود دارد، افزود: این مساجد و حسینیه ها بین 20 تا 100 درصد به صورت ریزش دیوار، تخریب سرویس بهداشتی و نفوذ آب به داخل شبستان آسیب دیده اند.
وی گفت: این مساجد و حسینیه ها در روستاهای شیخ علی، میگرن سه، شنین حسین، محمدغضبان، عشیره خلف، زبیددبات(سه مسجد)، بیت محارب، بیت یباره، خلیفه حیدر، راضی حمد و اکیوش می باشند.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شوش با بیان اینکه مساجد قدیمی روستاهای شهرستان بیشترین آسیب ها را دیده اند، افزود: میزان خسارت های ناشی از سیل با کمک کارشناسان بنیاد مسکن و کارشناس نظارت فنی اداره اوقاف و امور خیریه بررسی و اعلام می شود.
وی اظهار داشت: هیات امنا و هیات های مذهبی مساجد و ائمه جماعات مساجد پایگاه های مقاومت از ابتدای وقوع سیل نسبت به جمع آوری اقلام مورد نیاز سیل زدگان، پخت غذا و حضور در مناطق سیل زده همکاری های وسیعی داشتند که جای قدردانی دارد.
پورنعمت افزود: اداره اوقاف و امور خیریه شوش از ابتدای وقوع سیل نسبت به آماده باش بقاع متبرکه و مساجد شهری و روستایی برای اسکان سیل زدگان درصورت نیاز اعلام آمادگی کرده است.
وی گفت: اقلام مورد نیاز سیل زدگان به ارزش 40 میلیون ریال از محل نذورات بقاع متبرکه تهیه و تحویل داده شده است.
بیش از 400 مسجد و حسینیه در شهرستان شوش وجود دارد.
به گزارش ایرنا افزایش دبی رودخانه های دز و کرخه به دلیل بارش های سیل آسا در مناطق بالادست، باعث جاری شدن سیلاب در مناطق وسیعی از استان خوزستان و آبگرفتگی تعداد زیادی از روستاها و زمین های کشاورزی حاشیه این رودخانه ها در این استان شد.
در پی این وضعیت دستور تخلیه 270 روستا وهفت شهر استان داده شده و به گفته وزیر کشور 400هزار نفر در معرض سیلاب قرار گرفتند.
جمعیت هلال احمر خوزستان در جریان سیلاب اخیر برای اسکان سیل زدگان تاکنون 67 اردوگاه در استان برپا کرده که بیش از 117 سیل زده در این اردوگاه ها اسکان داده شدند.
بیش از 70 روستای شهرستان شوش دچار آبگرفتگی و سیلاب شده اند.
7280/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.