به گزارش روز جمعه ایرنا از وزارت آموزش و پرورش، «سید محمد بطحایی» در نشست مدیران کل آموزش و پرورش مناطق لرستان با بیان اینکه این وزارتخانه در قبال فرهنگیان آسیب دیده از حادثه سیل مسئول است، بر اجباری کردن بیمه خانه معلمان تاکید کرد.
وی ادامه داد: در این شرایط خریدن یک یخچال هم سخت است حال آنکه برخی از همکاران فرهنگی در سیل اخیر همه زندگی خود را از دست داده‌اند و اکنون برای رفع مشکلات آنها باید اسکان ویژه دایر شود.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در خوزستان سه اردوگاه ویژه معلمان راه اندازی شده و در لرستان هم به تشخیص مسئولان استان باید در این باره هر چه زودتر تصمیم‌گیری شود، یادآورشد: آمار فرهنگیان آسیب‌دیده باید به سرعت در اختیار نمایندگان قرار گیرد تا اعتبارسنجی و اقدامات لازم انجام شود.
بطحایی گفت: در حوزه فضاهای آموزشی دو مساله وجود دارد؛ اول اینکه باید نسبت به پاکسازی فضاهای قابل استفاده اقدام شود و فهرستی از فضاهایی که به تخریب و بازسازی نیاز دارند نیز تهیه شده و در اختیار سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس قرار گیرد.

** تکلیف امتحانات نهایی تا چند روز آینده مشخص می شود
وی با بیان اینکه بچه های کنکوری و دانش آموزان پایه دوازدهم بیشترین نگرانی را دارند، گفت: تکلیف امتحانات نهایی تا چند روز آینده مشخص می‌شود و به احتمال زیاد اختیار آن را به مدیرکل استان واگذار می‌کنیم.
وزیر آموزش و پرورش از مسئولان ادارات کل استان ها خواست نسبت به تهیه کتاب و نوشت افزار برای دانش آموزان سیل زده اقدام کنند و افزود: اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری توسط معاونت پرورشی و فرهنگی و کانون پرورش فکری باید در اولویت قرار گیرد و اگر نیاز است در برخی مکان ها زمین بازی راه اندازی شود زیرا اولویت آن از کلاس درس هم بیشتر است.
بطحایی یادآورشد: روحیه بچه‌ها برای ما مهم است نه نمره و مهم این است که این بچه ها خود را نبازند و در برابر حادثه‌ای که اتفاق افتاده پایدار بمانند.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش در بحران اخیر نقش خود را مثل همیشه به خوبی ایفا کرده است، بیان کرد: حادثه سیل بسیار سنگین، دردآور و ناراحت‌کننده است و اگر چنین اتفاقی حتی برای یک خانواده از مردم ما بیفتد جای ناراحتی‌ دارد اما آن چیزی که می‌تواند عامل تاثیرگذار در روحیه مردم و بازگشت نشاط به جامعه شود، آموزش و پرورش و دانش‌آموزان هستند.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: مهمترین رسالت ما همین است و هیچ دستگاهی این کارکرد را ندارد، هیچ دستگاهی نمی‌تواند ادعا کند که چنین کارکردی دارد، آمد و شد بچه‌ها و رفتن و آمدن و جیغ و سر و صدای آنها، بازگشت امید به جامعه است و اگر این اتفاق نیافتد می‌تواند آثار زیانباری را در جامعه به جای بگذارد.
بطحایی با اشاره به اینکه خانواده‌ای که همه زندگی خود را از دست داده، چگونه با این شرایط اقتصادی جبران کند، افزود: ساختار سازمانی موقتی را برای پشتیباتی از این وضعیت تشکیل داده‌ایم، افراد مختلف و استان‌های معین تعیین شده‌اند و نقشه راه برای بازسازی دوباره تهیه شده است.
وی با تاکید بر اینکه استان‌های معین باید تکالیف خود را در قبال مناطق سیل‌زده بدانند، «رضا مددی» را به عنوان نماینده تام الاختیار وزارتخانه در استان‌های سیل زده معرفی کرد.
در پی وقوع بارش‌های سنگین و کم‌سابقه از ابتدای سال در استان‌های شمالی، غربی و جنوب ‏غربی ‏کشور و به دنبال آن جاری شدن سیلاب در این مناطق، خسارات جانی و مالی فراوانی وارد شده است و در این میان، استانهای گلستان، خوزستان، لرستان و فارس، بیشترین آسیب‌ها را متحمل شده‌اند.
7158/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.