به گزارش ایرنا امیر دریادار سید مرتضی درخوران روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از پل شناور شهرستان کارون در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ارتش جمهوری اسلامی به فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر حضور همه جانبه نیروهای مسلح با تمام ظرفیت برای کمک به مردم سیل زده خوزستان، در قالب قرارگاه مرکزی اقدام به اعزام نیروهای چهارگانه خود به این منطقه کرد.
وی افزود: در همین راستا نیروی دریایی ارتش نیز نیروهای خود را با تمامی تجهیزات و امکانات به مناطق سیل زده اعزام کرد و بالگردها، هواپیما، قایق های تندرو و یگان های ویژه خود را به کار گرفت.
فرمانده تکاوران دریایی ارتش گفت: ارتش از ابتدای ورود سیل به خوزستان در کنار مردم در مناطق سیل زده حضور داشته و تا آخرین روز نیز خدمت رسانی می کند.
بر اساس گزارش مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان در پی طغیان رودخانه های دز، کرخه و کارون، تاکنون دستور تخلیه هفت شهر و بیش از 250 روستای خوزستان صادر شده است.
همچنین 56 اردوگاه برای ساکنان مناطق سیل زده در نقاط امن آماده شده است و تا این لحظه 105 هزار نفر در اردوگاه ها و محل های اسکان اضطراری اسکان داده شده اند.
بر اساس همین گزارش سیل تاکنون به 438 واحد مسکونی شهری و 87 هزار واحد مسکونی روستایی خسارت وارد کرده است.
به گفته عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور 400 هزار نفر در خوزستان در معرض سیلاب هستند.
به گفته غلامرضا شریعتی از ابتدای فروردین تاکنون حدود 10میلیارد متر مکعب سیلاب وارد خوزستان شده و حدود یکصد هزار هکتار از اراضی حاشیه کرخه، دز و کارون دچار آبگرفتگی شده اند.
7152/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.