به گزارش ایرنا عدنان غزی چهارشنبه در بازدید هوایی و اهدا سبد غذایی به روستائیان گرفتار سیلاب در بخش شاوور افزود:به 69 روستای شوش اعلام تخلیه شده و برای قسمت ساحلی شهر الوان احساس خطر شده است و به اهالی این قسمت اعلام تخلیه شده است.
وی گفت:35 روستای شوش دچار آبگرفتگی شده و 18 روستا محاصره آب هستند و مابقی روستاها نیز در حالت آماده باش هستند تا در صورت خطر تخلیه کنند.
فرماندار شوش گفت:با وجود کاهش دبی رودخانه کرخه و دز هنوز امکان امداد رسانی زمینی به برخی روستاهای شوش وجود ندارد و مجبور هستیم با بالگرد امدادرسانی کنیم.
نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی نیز با ابراز تاسف ازچنین اتفاقی دراستان خوزستان وشهرستان شوش گفت:بسیاری از مردم زندگی خود را در سیلاب از دست دادند و با مشکلات زیادی مواجه هستند.
سید راضی نوری از دولت ومجلس خواست تلاش مضاعفی برای حل مشکلات مردم سیل زده استان خوزستان و شهرستان شوش داشته باشند.
آیت الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری نیز گفت: روستاهای در حاشیه دز و کرخه زیر آب رفته یا در محاصره آب قرار گرفته و سیلاب به زمین های کشاورزی زیرساخته ها،جاده ها،منازل،مدارس و مراکز عمومی ،شبکه برق و تاسیسات آب خسارت زده است و انتظار می رود دولت در اسرع وقت برای آبادانی این مناطق در پساسیل اقدام کند و از استان های معین درخواست می شود کمک ها را محدود به غذای گرم و کیسه خالی نکنند و به صورت اساسی به خوزستان سیل زده کمک کنند.
گیلانی نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی نیز که به نمایندگی از رییس مجلس شورای اسلامی به شهرستان شوش سفر کرده بود گفت:بسیاری از روستاهای شهرستان شوش به شدت از سیلاب آسیب دیده و باید خسارات ناشی از سیل جبران شود.
7280/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.