به گزارش ایرنا نورالدین بازگیر روز چهارشنبه در گفت و گو با بخش خبر صدا و سیمای خوزستان بیان کرد: کنترل و پایش سدها در طول سال به طور منظم انجام می شود و هم اکنون هیچ یک از سدهای خوزستان به لحاظ ایمنی و پایداری مشکلی ندارد.
وی گفت: شایعاتی که در مورد سد کرخه وجود دارد صحیح نیست، بدنه و سازهای این سد هیچ مشکلی از نظر ایمنی ندارد.
وی حجم فعلی سد کرخه را پنج میلیارد و 900 میلیون مترمکعب اعلام کرد و افزود: حجم حداکثر این سد بیش از 6 میلیارد مترمکعب است.
بازگیر ادامه داد: میزان دبی ورودی این سد یک هزار و 400 مترمکعب بر ثانیه است و خوشبختانه میزان دبی ورودی آب از سمت کرمانشاه به سد کرخه کاهش یافته و میزان دبی آب خروجی از سد کرخه نیز به یک هزار و 887 مترمکعب بر ثانیه رسیده است.
وی گفت: میزان ورودی سد نسبت به دیروز 500 مترمکعب بر ثانیه کاهش داشته است و این عدد ممکن است کمتر شود.
معاون توسعه و بهره برداری از سدهای سازمان آب و برق خوزستان ادامه داد: سد سیمره در بالا دست سد کرخه به لحاظ ایمنی و پایداری مشکلی ندارد و سیلابی که ممکن است در روزهای آینده به سمت خوزستان جاری شود توسط سد سیمره و کرخه مهار می شود.
وی گفت: در سد کرخه یک هزار و 200 ابزار پایش وجود دارد که روزانه پایش می شوند و مردم نگران نباشند و به شایعات در فضای مجازی در مورد سدها توجه نکنند و اطلاعات صحیح را از پایگاه های معتبر دریافت کنند.
به گزارش ایرنا طغیان رودخانه های دز، کارون و کرخه و رهاسازی آب از سد کرخه و دز به دلیل بارش شدید باران در خوزستان و بالا دست آن باعث جاری شدن سیلاب در برخی مناطق استان شده است.
7158/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.