سرهنگ پاسدار میر عبدالرضا حاجتی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به فراخوان شب گذشته نیروهای بسیجی در سطح شهر اهواز برای ایجاد سیل بند گفت: این فراخوان به منظور ساخت سیل بند منطقه کیانشهر صورت گرفت که با استقبال پر شور بسیجیان این شهر مواجه شد.
وی ادامه داد: شب گذشته تعداد 2 هزار نیروی بسیجی و مردمی به صورت داوطلبانه در ساخت این سیل بند به طول 14 کیلومتر مشارکت کردند.
این مقام مسئول در سپاه حضرت ولیعصر(عج) استان تصریح کرد: بخشی از سیلاب اخیر وارد کانال سلمان شد که در نهایت آب در مسیر پلیس راه قدیم اهواز- اندیمشک سرازیر شد .
حاجتی افزود: تلاش می شود که این مسیر مسدود نشود اما با توجه به پیش بینی های صورت گرفته بعد از اینکه موج جدیدی از سیلاب وارد کانال شود ، این آبگرفتگی کنترل خواهد شد و به رودخانه کارون منتقل می شود.
وی از لایروبی نشدن مسیر کانال سلمان انتقاد کرد و گفت: اگر مسیر آب در این کانال لایروبی می شد چنین مشکلاتی در این مسیر به وجود نمی آمد.
معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولیعصر(عج) استان خوزستان تاکید کرد: با ساخت سیل بند کیانشهر از نفوذ آب به داخل مناطق مسکونی جلوگیری شده است.
بر اساس اعلام سازمان آب و برق خوزستان در 20 روز نخست فروردین ماه 9.7میلیارد متر مکعب سیلاب از طریق سدهای کرخه ، دز و گتوند وارد خوزستان شده است.
همچنین امروز معاون وزیر و رییس سازمان مدیریت بحران کشور ضمن هشدار به شهروندان در اهواز اعلام کرد ممکن است بخش هایی از این شهر دچار سیلاب گرفتگی شود.
9931/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.