سرهنگ جهانگیر امیری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه حراست از مرزهای آبی و مهار سیلاب در این شهرستان در روستای هوفل افزود:مردم دشت آزادگان در دوران دفاع مقدس هشت سال مقابل دشمن ایستادگی کردند و ذره ای از دفاع از خاک میهن اسلامی عقب نشینی نکردند و در این روزها نیز هم پای نیروهای مسلح برای حراست از روستاها و شهر خود در مقابل بلایای طبیعی شبانه روزی پای کار هستند.
وی مردم را پیروز واقعی میدان مقابله با سیلاب دانست و گفت: خدمت به مردم شریف خوزستان و به ویژه خطه شهید پرور دشت آزادگان برای ما افتخار بزرگی است و در چنین شرایطی هیچگاه مردم خود را تنها نمی گذاریم.
وی بیان کرد: هم اکنون سیل بخشی از روستاهای این شهرستان را محاصره کرده اما به همت مردم و نیروهای مسلح تا اندازه ای از ورود سیل به بخش هایی از شهرستان و روستاها جلوگیری شده است.
سرهنگ امیری گفت: هنگ مرزی دشت آزادگان در زمینه کمک رسانی به مردم مناطق سیل زده در کنار سپاه و ارتش با تمام ظرفیت خود وارد میدان شده است.
وی افزود:مرزبانی در زمینه ترمیم ، استحکام سازی سیل بندها و همچنین توزیع بسته های غذایی بین مردم در روزهای اخیر حضور داشته و تا مهار کامل سیل در صحنه حضور دارد.
در سیلاب اخیر در خوزستان تاکنون 234 روستا در حوضه های رودخانه کرخه، دز و کارون در فهرست روستاهای درمعرض خطر سیلاب اعلام شده که تعدادی تخلیه شده یا در حال تخلیه هستند.
حدود 400 هزار نفر از ساکنان شهرها و روستاهای دشت آزادگان ، شوش ، باوی ، دزفول ، شوشتر(شعیبیه)، هویزه ، حمیدیه ، خرمشهر ، اهواز(الهایی و اسماعیلیه) در معرض خطر سیلاب و آبگرفتگی هستند.
بر اساس اعلام جمعیت هلال احمر خوزستان 152 تیم برای امداد رسانی به سیل زدگان تشکیل شده ، 47 اردوگاه برای اسکان سیل زدگان در استان ایجاد شده و بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون 61هزار نفر در این اردوگاه ها اسکان داده شده اند.
بر اساس اعلام سازمان آب و برق خوزستان در 20 روز نخست فروردین 9.7 میلیارد متر مکعب سیلاب از طریق سدهای کرخه ، دز و گتوند وارد خوزستان شده است.
7152/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.