منوچهر ورناصری دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: سیل بند شیبان شامگاه یکشنبه شکسته شد و در حال احداث سیل بند دوم در این منطقه هستیم.
وی با اشاره به جمعیت 40 هزار نفری شهر شیبان بیان کرد: استانداری البزر( به عنوان استان معین خوزستان) مشغول برپا کردن چادرها برای اسکان مردم این شهر در مناطق امن و مرتفع و مدارس شده است.
فرماندار باوی بیان کرد: همچنین در شهرک رامین این شهرستان کمپی برای استقرار مردم شیبان در حال ایجاد است.
وی گفت: سیلاب در بسیاری از روستاهای دهستان عنافچه از توابع این شهرستان وارد شده و یا جاده های ارتباطی آن ها را قطع کرده است.
شهرستان باوی درخوزستان در حدود 40 کیلومتری شمال اهواز از 2 بخش مرکزی و ویس تشکیل شده و مرکز آن شهر ملاثانی است و شهر شیبان در بخش مرکزی این شهرستان و در شمال شهر اهواز و در شرق رودخانه کارون واقع است.
بارشهای باران اخیر در خوزستان و استانهای بالا دست در فروردین ماه سال جاری مشکلاتی برای مردم این استانها به خصوص مردم حاشیه رودخانه های دز، کرخه و کارون در استان خوزستان ایجاد کرده است.
استاندار خوزستان 11 فروردین ماه به دلیل طغیان این رودخانه ها اعلام وضعیت اضطراری کرده و تمامی مرخصی های کارکنان دولت از این تاریخ تا زمان عادی شدن وضعیت رودخانه ها را لغو کرد.
تا کنون بیش از 180 روستا و 6 شهر در استان خوزستان دچار آبگرفتگی و سیل ناشی از طغیان رودخانه ها شده اند و امداد رسانی هوایی و زمینی به سیل زدگان ادامه دارد.
رییس جمهوری، معاون اول رییس جمهوری، رییس قوه مقننه ، فرماندهان کل سپاه و ارتش و نیروی انتظامی فرمانده سپاه قدس، وزیران نیرو، جهاد کشاورزی، اطلاعات، کشور، راه و شهرسازی، دادگستری، و دهها دولتمرد دیگر و فرماندهان ارشد سپاه و ارتش و نیروی انتظامی از وضعیت سیل در خوزستان بازدید کرده و اقدامات لازم در حوزه مسولیت خود را نظارت می کنند.
7158/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.