به گزارش ایرنا نوروز 98 با وقوع سیلاب در اکثر مناطق کشور همراه بود که همین امر موجب آبگرفتگی جاده ها، معابر، خانه ها و تلفات جانی و مالی زیادی شد.
به گفته وزیر بهداشت افزون بر 46 نفر در سیلاب اخیر در کشور جان باختند که بیشتر این افراد مربوط به حادثه شیراز هستند.
وقوع سیلاب در کشور در حالی بود که ستاد مدیریت بحران شهرستان دزفول در اطلاعیه های گسترده ای مردم را از نزدیک شدن به رودخانه دز و سفر به ارتفاعات این شهرستان ممنوع کرده بود.
شهرستان دزفول نیز از سیلاب در امان نماند و مناطق پائین دست رودخانه دز دچار خسارت هایی شد و 6 هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به زیر آب رفت.
به گزارش ایرنا با وجود اینکه پیش بینی شده بود در تعطیلات نوروز افزون بر 2 میلیون نفر از جاذبه های شهرستان دزفول دیدن کنند حدود 900 هزار نفر از این شهرستان دیدن کردند.
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دزفول در این خصوص به ایرنا گفت: افزون بر 340 هزار نفر در تعطیلات نوروزی در هتل ها، باغ ویلاها، اردوگاه ها و کمپ های نوروزی شهرستان دزفول اقامت داشتند.
حجت اله آریایی افزود: افزون بر 250 گردشگر خارجی از کشورهای ایتالیا، اتریش، چین، صربستان، کرواسی، استرالیا، هلند، فیلیپین و آذربایجان از جاذبه های دزفول در تعطیلات نوروز دیدن کردند که 150 نفر از آنها حداقل یک شب در شهرستان دزفول اقامت داشتند.
وی اظهار داشت: افزون بر یکهزار و 800 نفر در تعطیلات نوروز سال گذشته از جاذبه های گردشگری شهرستان دزفول دیدن کردند.
شهرستان دزفول با داشتن جاذبه های طبیعی، تاریخی، کوهستانی و جنگلی سالانه گردشگران زیادی را به سوی خود فرا می خواند.
7278/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.